عرضه خودروی قسطی به قیمت کارخانه

به گزارش رصد روز، وزیر صمت از عرضه محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به صورت قسطی خبر داد. آن طور که رضا فاطمی امین می گوید از نیمه دوم سال جاری این امکان فراهم خواهد شد تا شرکت های خودروساز بخشی از محصولات تولیدی خود را در قالب فروش قسطی ...

به گزارش رصد روز، وزیر صمت از عرضه محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به صورت قسطی خبر داد. آن طور که رضا فاطمی امین می گوید از نیمه دوم سال جاری این امکان فراهم خواهد شد تا شرکت های خودروساز بخشی از محصولات تولیدی خود را در قالب فروش قسطی به بازار عرضه کنند.

براساس اظهارات وزیر صمت دولت سیزدهم دلیل اجرای این سیاست وجود بخشی از متقاضیان است که قصد خرید خودرو را دارند اما نمی توانند کل مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کنند. وزارت صمت به دنبال این است تا با اجرای این سیاست بتواند پاسخگویی مناسبی به این بخش از تقاضا داشته باشد. البته تحقق این سیاست منوط به افزایش تیراژ تولید شرکت های خودروساز از یک طرف و وضعیت حاکم بر صنعت و بازار خودرو است.

برخی از کارشناسان معتقدند بازار خودروی کشور سالیانه به طور میانگین به تزریق حدود یک میلیون یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو جدید احتیاج دارند. بنابراین چنانچه خودروسازان بتوانند حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کنند نمی توانند برای ش از تقاضااین تعداد خودرو مشتری پیدا کنند. با توجه به این تحلیل شرکت های خودروساز مجبورند برای خالی کردن پارکینگ های خود از محصولات تولیدی نسبت به استفاده از روش های متنوع فروش اقدام کنند. فروش به صورت قسطی می تواند یکی از مسیرهایی باشد تا شرکت های خودروساز با کمک آن بتوانند تیراژ فروش محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.  از طرف دیگر فروش به صورت قسطی بستگی مستقیم به تعداد متقاضی نیز دارد. اگر وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور نابسامان باشد و همچنان متقاضیان به دنبال این باشند تا با تبدیل ریال در اختیار خود به خودرو به نوعی برای سرمایه خود پناهگاهی در مقابل تورم پیدا کنند، نمی توان به اجرای سیاست فروش خودرو به صورت قسطی امید داشت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط