عملکرد ضعیف عبدالمجید پورسعید در بانک ایران زمین

از اردیبهشت 95 تا خرداد 99 بیش از 4 سال می گذرد و در این مدت زیان انباشته بانک ایران زمین به 86.111 میلیارد ریال رسیده. افزایش 3.174 درصدی زیان انباشته بانک ایران زمین طی این مدت بدون شک ریشه در ساختار مدیریتی و تفکر حاکم بر آن دارد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ۲۲ اردیبهشت ۹۵ عبدالمجید پورسعید به صندلی مدیریت بانک ایران زمین تکیه زد. در پایان همان سال بانک ایران زمین کارش را با زیان ۲.۶۳۰ میلیاردی به پایان رساند.

رشد ۳.۱۷۴ درصد زیان انباشته طی ۴ سال 

از اردیبهشت ۹۵ تا خرداد ۹۹ بیش از ۴ سال می گذرد و در این مدت زیان انباشته بانک ایران زمین به ۸۶.۱۱۱ میلیارد ریال رسیده. افزایش ۳.۱۷۴ درصدی زیان انباشته بانک ایران زمین طی این مدت بدون شک ریشه در ساختار مدیریتی و تفکر حاکم بر آن دارد.

هیئت مدیره فعلی بانک را عبدالمجید پورسعید ، مجتبی شیروانی هرندی ، سعید قربانی ، بهروز زارع و سید حسن سلطانی فیروز تشکیل می دهد.

ایران زمین شرکتهای ذیل را به عنوان شرکتهای زیر مجموعه خود می بیند:

فراز پلیمر فردوس ، شرکت تجارت بین الملل حافظ فرداد ، آتیه سازان کلبه سبز ، مجتمع سیمان غرب آسیا ، جهان ارقام پارس ، پویا سهم آسیا ، بازرگانی سیمان غرب تربت جام ، کارگزاری حافظ ، پریسار انفورماتیک ، ارتباطات فرزانگان فپارس ، آتیه نیک امین سبز و مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ.

جدا از اینکه در شرایط فعلی بانک که با زیان انباشته قابل توجه درگیر است و نگهداری این تعداد شرکت زیر مجموعه می تواند آسیب رسان باشد بودن دو شرکت سیمانی که جمع شرکتهای زیر مجموعه این بانک قابل توجه است.

نرخ رشد منفی براساس عملکرد واقعی 

در کنار این مسئله با اتکاء به آمار نرخ رشد سود ده ساله بر اساس عملکرد واقعی سالانه ، ۹ ماهه ، ۶ ماهه و ۳ ماهه منفی بوده که خود جای بررسی ویژه دارد.

هرچند سالهاست که موضوع بنگاهداری بانکها محل بحث بسیاری از کارشناسان است اما باید از عبدالمجید پورسعید به عنوان مدیرعامل بانک ایران زمین پرسید که در شرایط فعلی نگهداری این شرکتها چه توجیهی دارد و سؤال دوم اینکه هنر مدیریتی عبدالمجید پورسعید طی سالهای اخیر چه بوده که شاهد افزایش ۳.۱۷۴ درصدی زیان انباشته این بانک هستیم؟

 

بیشتر بخوانید:

کارشناس عمران چندشغله رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه زندگی باران + سند

پاداش ۷۲۰ میلیونی برای هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + سند

سودسازی حبابی بانک آینده در بورس + سند

وضعیت اورژانسی در اولین شرکت لیزینگ ایران + سند

از استنکاف از قانون تا ابهام در مورد هیئت مدیره پست بانک + سند

فوق لیسانس جغرافیای سیاسی عضو هیئت مدیره شرکت رادیاتور ایران

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار