از استنکاف از قانون تا ابهام در مورد هیئت مدیره پست بانک + سند

پست بانک از جمله بانکهائیست که به واسطه سهامداری دولت در آن انتظار می رود که باید در پایبندی به قوانین همت بیشتری از خود نشان دهد. بهزاد شیری که خود سالها از مدیران بانکی بوده بدون شک به این مسئله اشراف کافی دارد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، عدم اجرای برخی از قوانین با توجه به اینکه در فضای رسانه خیلی در مورد آنها صحبت نمی شود در بسیاری از سازمانها و نهادها به چشم نمی آید. اما نباید از یاد برد که قوانین شرح تفصیلی و برداشت به مطلوب نخواهند داشت بلکه فقط جنبه آمرانه دارند و وضع آنها به معنی الزام در اجرای آنهاست. در نتیجه باید گفت که عدم اجرای درست آنها تمرد و استنکاف از قانون تلقی می شود. موضوع بعدی که باید در مورد اجرای قوانین گفت این است که میزان اجرای درست قوانین به معنی سطح آگاهی مدیران و میزان اطلاع درست آنهاست. بدون شک همه مردم کشور اتفاق نظر دارند که یکی از مهمترین مشکلات چندساله گذشته عدم اجرای درست قوانین بوده. تقید به قانون نزد سازمانها تمرین حرکت در مسیر شکوفایی است که گاهاً به دست فراموشی سپرده می شود. پست بانک از جمله بانکهائیست که به واسطه سهامداری دولت در آن انتظار می رود که باید در پایبندی به قوانین همت بیشتری از خود نشان دهد. بهزاد شیری که خود سالها از مدیران بانکی بوده بدون شک به این مسئله اشراف کافی دارد.

تعداد اعضای هیئت مدیره شرکتهای سهامی عام حداقل ۵ نفر در ماده ۱۰۷ قانون تجارت ذکر شده. قانونگذار در این موضوع استثنا و تبصره ای نگذاشته که این مسئله به معنی تصریح و تأکید است. پست بانک در چندوقت گذشته یکی از صندلیهای هیئت مدیره خود را خالی می بیند و به عبارت دیگر با ۴ نفر به کار خو ادامه می دهد. در این باره باید توجه داشت که مهمترین چالش در تصمیم گیریها رخ خواهد داد به عنوان مثال اگر در یک موضوع شاهد دو رأی مخالف و دو رأی موافق باشیم تصمیم گیری به شکلی صورت خواهد گرفت؟

در حال حاضر  بهزاد شیری ، اکبر کشاورزیان ، فرهاد بهمنی و طهمورث الیاسی بختیاری جزو هیئت مدیره پست بانک هستند. اما قضیه زمانی جالب و یا عجیب به نظر می رسد که با وجود نداشتن رئیس هیئت مدیره در پورتال بانک بهزاد شیری به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره معرفی شده که باید از مدیران دست اندرکار این بانک پرسید که مدیرعامل بانک نائب رئیس کدام رئیس هیئت مدیره است؟

 

بهزاد شیری و اکبر کشاورزیان در هیئت مدیره سرمایه گذاری امید 

مسئله بعدی که باید در مورد دو نفر از اعضای هیئت مدیره پست بانک گفت این است که وضعیت موجود در این بانک آنها را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده که این مسئله نیز پیامش به معنی حداکثر تمرکز روی حل مشکلات موجود در بانک است در عین حال بهزاد شیری و اکبر کشاورزیان که مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک هستند به طور همزمان در شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید عضویت دارند. بهزاد شیری در این شرکت ریاست هیئت مدیره را عهده دار است و اکبر کشاورزیان نیز عضو هیئت مدیره آن دیده می شود. آیا بهتر نیست در شرایط بد فعلی اعضای هیئت مدیره پست بانک فقط به حل موضوعات بانک فکر کنند؟

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳۲۷ درصدی نرخ فروش شرکت سیمان تهران طی سه ماه

حق حضور ۵ میلیارد ریالی اعضای هیئت مدیره بانک کارآفرین + سند

فوق لیسانس جغرافیای سیاسی عضو هیئت مدیره شرکت رادیاتور ایران

دادن آدرس واشنگتن به مردم کار اشتباهی بود

هزینه نجومی حقوق و دستمزد در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ( سمات )

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار