قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار ۲۰ آبان ۹۹ / واکنش ابهام برانگیز بازار داخلی به روند جهانی

قیمت سکه 20 آبان 99 اگرچه می بایست قاعدتاً تحت تأثیر قیمتهای جهانی باشد اما روند حرکتی این موضوع را را نشان نداد و با کندی حرکتی که در افت قیمتها شاهد بودیم ابهامات پر رنگی در بازار خلق شد و مهمترین جمله ای که از زبان فعالان شنیده می شد ا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بعد از اتفاقاتی که امروز در بازار افتاد در بازار فلزات گرانبها نیز تغییراتی را مشاهده کردیم که می تواند نشان دهنده ابهاماتی در بازار طلا و سکه کشور باشد. در حالیکه اونس طلای جهانی در کاهش قیمت رکورد زد و از دیروز تا امروز بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار کاهش قیمت داشت اما قیمت طلای ۱۸ عیار ۲۰ آبان ۹۹ با کاهش بسیار نامحسوس به ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. قیمت سکه ۲۰ آبان ۹۹ نیز اصلا متأثز از این ماجرا نبود و تغییرات اندک قیمتی کاملا این مضوع را ثابت کرد. مهمترین ابهامی که در بازار امروز ایجاد شد این بود که چرا علیرغم کاهش شدید قیمتها در بازار داخلی این تغییرات حس نشد و با اینکه انتظار می رفت امروز شکست بیشتر قیمتها را شاهد باشیم اما هرگز اینطور نبود.

قیمت سکه ۲۰ آبان ۹۹ اگرچه می بایست قاعدتاً تحت تأثیر قیمتهای جهانی باشد اما روند حرکتی این موضوع را را نشان نداد و با کندی حرکتی که در افت قیمتها شاهد بودیم ابهامات پر رنگی در بازار خلق شد و مهمترین جمله ای که از زبان فعالان شنیده می شد ابن بود که “نمی گذارند بازار کار خودش را بکند”.

قیمت طلای ۱۸ عیار ۲۰ آبان ۹۹ هم دقیقاً شرایط مشابهی را پشت یر گذاشت و باید از برخی ها در روز رکوردشکنی افت طلای جهانی پرسید که چطور امکان دارد بازار داخلی متأثر از اتفاقات بین المللی  نباشد؟

 

 

 

 

مقایسه قیمتها با ۱۹ آبان 

 

قیمت اونس طلای جهانی امروز به ۱۸۸۶ دلار رسید که نسبت به قیمت دیروز ۷۲ دلار کاهش را نشان می دهد که البته اگر قیمتهای دیروز را هم محاسبه کنیم گاهاً این کاهش به بیش از ۱۰۰ دلار می رسد.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون تومان باقی ماند تا هیچ تغییری را ثبت نکرده باشد. سکه طرح جدید امروز ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود و افت ۱۵۰ هزار تومانی داشت. نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه یک گرمی نیز بدون تغییر باقی ماندند.

 

بیشتر بخوانید:

 

جدیدترین قیمت دلار و یورو ۲۰ آبان ۹۹ / صرافی ملی در دسترس نیست / صرافیها نوسان گرفتند

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار ۱۹ آبان ۹۹ / سکه فروشندگان دیروز را نقره داغ کرد

جدیدترین قیمت دلار و یورو ۱۹ آبان ۹۹ / لیر ترکیه پرواز کرد

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار ۱۸ آبان ۹۹ / کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمتها تا پایان هفته

قیمت دلار و یورو ۱۸ آبان ۹۹ / ریزشهای بی سابقه طی چندسال گذشته در بازار ارز

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار