قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

روز گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت باز شد. این در حالی است که قیمت دلار دیروز افزایش محدودی داشت اما بازار داخلی طلا بر مدار کاهش طلای جهانی چرخید. به گزارش رصد روز، دیروز دوشنبه چهارم اردیبهشت، روز آغاز به کار بازارهای مالی در ماه جدی...

روز گذشته قیمت طلا و سکه با کاهش قیمت باز شد. این در حالی است که قیمت دلار دیروز افزایش محدودی داشت اما بازار داخلی طلا بر مدار کاهش طلای جهانی چرخید.

به گزارش رصد روز، دیروز دوشنبه چهارم اردیبهشت، روز آغاز به کار بازارهای مالی در ماه جدید بود. قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه با ثبات نسبی همراه بود. بازار آرام بود و از موج‌های صعودی ماه‌های پایانی سال گذشته خبر نبود. اما بازیگران افزایشی بازار طلا و سکه امید به روند صعودی در اردیبهشت را دارند.

قیمت سکه و طلای ۱۸ عیار ‍5 اردیبهشت 1402

ناامیدی افزایشی‌های بازار فلز گرانبها از انس جهانی طلا در کنار درجا زدن قیمت دلار در حالی رخ داده که طلای جهانی بیش از هفت روز است محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داده و چشم انتظار یاری اسکناس آمریکایی است.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۸۵ دلار معامله می‌شود.

در بازار ایران، روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند کاهشی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که قیمت دلار ۳۴۲ تومان افزایش داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۷۴۷ تومان در بازار آزاد معامله شد.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه برای رشد، متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

به نظر می‌رسد با وجود تعطیلی بازارهای مجاور و پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر هفته آرامِ اول اردیبهشت برای دلار، این هفته نیز بازار طلا و سکه در وضعیت باثباتی درجا می‌زند.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز گذشته با کاهش ۱۸۷ هزار تومانی به کار خود پایان داد و با قیمت ۳۱ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان معامله شد.

سکه بهار نیز که در روزهای پایانی هفته گذشته میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود؛ دیروز تنها قطعه‌ای بود که با افزایش قیمت سه هزار تومانی همراه بود. این قطعه با رقم ۲۸ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان بسته شد.

در آخرین معامله هفته گذشته نیم،‌ ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر معامله شدند. روز گذشته این قطعات کاهش قیمت داشتند.

نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی در بازار معامله شد و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه، با رقم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد و ۷۰ هزار تومان ارزانتر از روز پنجشنبه معامله شد.

سکه گرمی که در روزهای آخر فروردین با قیمت ثابت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار فلز گرانبها معامله می‌شد روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه دیروز با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

دوشنبه چهارم اردیبهشت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه بهار کاهشی بود. حباب خانواده سکه‌ها از ۲۰۰ تا ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. حباب سکه بهار اما ۴۱ هزار تومان رشد داشت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط