مسئولیت اجتماعی بانک ایران زمین با رویکرد توسعه پایدار

مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای جهانی برای دستیابی به توسعه پایدار امروزه از سوی بانک ایران‌زمین دنبال شده که هدف این رویکرد در مسیر حفظ منابع آب، جنگل ها و کاهش مصرف انرژی بوده است.

به گزارش رصد روز، بانک ایران زمین در سال های اخیر در زمینه مسئولیت اجتماعی گام‌های مثبتی برداشته، این بانک تنها مشارکت‌کننده بانکی در پویشی با سازمان محیط‌زیست در راستای اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی با رویکرد محیط‌زیستی با عنوان «میراب» بوده است، این بانک همچنین پیش از این با برگزاری پویش‌هایی در حوزه حراست از دخایر جنگل‌های کشور، هوای پاک، اقدامات عملی در حوزه پاک‌سازی طبیعت از زباله، مدیریت پسماند، حراست از ذخایر جنگل‌های بلوط در غرب کشور، حمایت از محیط‌بانان و… اقدامات عملی موثری را برای حفاظت از زمین و محیط‌زیست انجام داده است. همچنین ایجاد یک همکاری دوستانه برای مصرف صحیح انرژی را در دستور کار قرار داد، تا ضمن اصلاح برخی الگوهای اشتباه مصرف با راهنمایی‌های صحیح قدم های عملی برای کاهش مصرف انرژی بردارد و با دریافت ایده‌های خلاق از همکاران بانک ایران‌زمین و انتقال آن به سایر همکاران، این موضوع را به عنوان یک دانش در مجموعه گسترش دهد.

در این قسمت بخشی از فعالیت‌های این بانک در عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی، به‌اجمال معرفی می‌شود.

کمپین محیط‌زیستی« همین یک زمین»

بانک ایران‌زمین در مقام یکی از حامیان مهم محیط‌زیست در کشور، در سال ۱۳۹۵ ضمن اعلام فراخوان پویش محیط‌زیستی #برایزندگیهمین-یک-زمین-را-داریم با هدف پاکسازی محیط‌زیست از انواع آلودگی، یک مسابقه جذاب عکاسی و نقاشی نیز با محوریت حفاظت از محیط‌زیست ترتیب داد و برای نفرات برگزیده جوایز نفیسی در نظر گرفت.

کمپین محیط‌زیستی « یک قطره کمتر»

این کمپین در شهریور ۱۳۹۷ در بانک ایران ‌زمین کلید خورد و هدف آن فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب بود.

پویش محیط‌زیستی بلوط ایران‌زمین

این پویش بسیار مهم اواخر سال ۱۳۹۷ و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی به جامعه هدف معرفی شد. هدف از برگزاری این پویش، آگاه کردن جامعه از اتفاق تلخی بود که در شرف وقوع بود و می‌رفت تا با از بین بردن درختان زیبای بلوط، مناطق پراهمیت زاگرس را برای همیشه از این‌ گونه گیاهی منحصربه‌فرد محروم سازد. این پویش همه‌ساله و هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی از سوی بانک ایران‌زمین برگزار می‌شود.

پویش محیط‌زیستی آلرژی به مصرف انرژی

بانک ایران‌زمین با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه، با اقدامی خلاقانه و جذاب، هم‌وطنان و همکاران خود را به پیوستن به پویش محیط‌زیستی #آلرژی- به-مصرف-انرژی دعوت کرد.

حمایت از پویش من هم یک جنگلبانم

این بانک در گستره فعالیت‌های زیست‌محیطی خود، نگاه ویژه‌ای به جنگل‌ها و مراتع کشور دارد و مهم‌تر از آن، حمایت از قهرمانان ارزشمند طلای سبز را بر خود فرض می‌داند. حمایت صادقانه بانک ایران‌زمین از پویش #من- هم-یک-جنگلبانم، به دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان منتهی شد.

حمایت از جایزه یحیی

جایزه یحیی جایزه‌ای سالانه ویژه قدردانی از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران است که به ابتکار و همت دو هنرمند عضو انجمن، مجتبی رمزی و پریدخت مشگ‌زاد در دل انجمن یوزپلنگ ایرانی شکل‌گرفته است. سومین دوره این جایزه در ۱۴ آذر سال ۱۳۹۵ با حمایت بانک ایران‌زمین و به‌منظور تجلیل از خانواده محیط‌بانان شهید استان‌های فارس و هرمزگان برگزار شد و توانست به سهم خود نقش بسیار مؤثری در ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه داشته باشد. جایزه یحیی به یمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره محیط‌بانِ شهید، یحیی شاه‌کوه محلی به این عنوان مزیّن شده است.

پویش محیط‌زیستی پیک زمین 

بانک ایران‌زمین در ماه اسفند ۱۳۹۹ به‌منظور ادای دین به طبیعت در هفته منابع طبیعی، ضمن حضور در منطقه تلو و کاشت نهال، کمپین محیط‌زیستی بسیار مهم خود به نام #پیک -زمین را آغاز کرد.

حمایت از پویش سهم من برای تالاب

پویش سهم من برای تالاب، جدیدترین اقدام حمایتی بانک ایران‌زمین از محیط‌زیست است. این نهاد مالی با حمایت از پویش #سهم- من- برای- تالاب، از مخاطبان خود در بسترهای مختلف خواسته است با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌جانبه از آن، دین خود را در احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی؛ همچنین تالاب‌های زنده نیازمند به کمک بیشتر، ادا کنند. استقبال از این پویش نیز بسیار قابل‌توجه بوده است.

اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی همواره تاکید بر این محور بوده که وظیفه ذاتی بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در اجتماع، کمک به حفظ محیط‌زیست و جلب مشارکت عمومی است.

بنابراین گزارش این بانک در راستای تلاش‌های مسوولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره تلاش داشته تا نقش خود را به‌عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی ایران در قبال جامعه به انجام برساند و این مهم جزو اولویت‌های اول این بانک است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

روابط عمومی بانک ایران زمین

مطالب مرتبط