منتقدین ناآگاهند یا مدیران کار نابلد؟ / رمزگشایی از نامه طهرانچی به مدیر یک واحد آموزشی

یک روز پس از انتشار گزارش احضار یکی از اعضای هیئت علمی به کمیته انتظامی دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نامه ای خطاب به مدیر واحد آموزشی خوزستان نوشت که دارای نقدهای بسیاری است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، یک روز پس از انتشار گزارش احضار یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به کمیته انتظامی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نامه ای خطاب به براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان خواستار لغو این موضوع شد.

در نامه طهرانچی مواردی به چشم می خورد که محل چکش کاری بسیار دارد متن نامه رئیش دانشگاه آزاد بدین شرح است؛

مطلع شدم در پی اظهارات ناصواب یکی از اعضای محترم هیات علمی نسبت به دانشگاه و فعالیت‌های مدیران محترم و طرح‌های دانشگاه به کمیته انتظامی اعضای هیات علمی استان فراخوانده شده است از آنجایی که روش دانشگاه در پاسخ به این اظهارات هرچند غیر منصفانه که عمدتاً بر اساس عدم آگاهی صورت می‌گیرد روش اغنایی ( البته اقناعی درست است!!! )  است است موضوع دعوت به هیئت انتظامی لغو گردد وظیفه مدیریت استانی آگاه‌سازی و روشنگری نسبت به طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه است و آنچه اینجانب از قاطبه اعضای محترم علمی و کارکنان خدوم دریافته‌ام پشتیبانی از برنامه های موثر در دانشگاه است و آنچه به عنوان دغدغه بیان می نمایند از سر دلسوزی است و مدیریت می‌بایست گوش شنوا و زبان گویا با منطق احسن داشته باشد بدیهی است این گونه برخوردها به هیچ وجه مورد تایید مدیریت کلان دانشگاه نبوده و از این گونه روش ها خودداری شود. اینطور به نظر می آید

 

چند نکته ؛ 

 

* جناب طهرانچی چرا پس از انتشار گزارش این احضار در رسانه ها اقدام به لغو این دستور کردید؟ ( اینجا بخوانید )

* چرا در زمانی که برای برخی اساتید که ادمین گروه همسان سازی بودند احکامی صادر شد اینطور رفتار نکردید؟

* ملاک شما برای ناصواب جلوه دادن منتقدین مدیران دانشگاه آزاد چیست؟ کدام یک از مسائل مطرح شده در چند وقت گذشته در مورد شما و برخی همکارانتان مصداق نداشت؟

* متن نامه شما عموماً منتقدین دانشگاه را افراد ناآگاه تشریح کرده در حالیکه با انتشار اسنادی که در دوره مدیریتی شما رخ داده نمی توان ناآگاهی را ملاک اعتراضات قرار داد بلکه مستندات زمینه ساز عدم رضایتمندی و تبعات آن شده

* در نامه خود اشاره دارید که مدیریت باید گوش شنوا باشد در حالیکه یکی از گلایه های منتقدین وضع موجود عدم شنیدن دغدغه های آنان توسط مدیران ذیربط دانشگاه آزاد است.

* در نامه خود اشاره کردید که روش دانشگاه اغنایی است بگذریم از اینکه از به عنوان رئیس بزرگترین واحد آموزشی خاورمیانه اقناعی ( به معنای قانع کردن ، توجیه کردن ) را با اشتباهی فاحش اغنایی ( به معنای بی نیازی ) نوشتید اما صرفاً جهت اطلاع رسانی خدمت شما عرض می کنیم که در گفتگو با اساتیدی که همه آنها جزو با تجربه های دانشگاه بودند این نتیجه حاصل شد که گفتگویی با آنها صورت نگرفته پس روش اقناعی حداقل در مورد این افراد روش مطلوب نبوده

* جناب طهرانچی اوضاع وخیم مدیریتی موجب شد تا بزرگان نظام در نامه به هیئت امنای دانشگاه نسبت به این وضعیت هشدار دهند آیا این موارد را از سر ناآگاهی می پندارید؟ اگر پاسخ به این سؤال منفی است پس چرا اساتیدی که همان گلایه ها را دارند ناآگاه خطاب کردید.

 

 

در پایان به رئیس بزرگترین واحد آموزشی خاورمیانه توصیه می کنیم گه این بین از نظامی گنجوی را هزاران بار زمزمه کند

 

” آینه چون نقش تو بنمود راست

خود شکن آینه شکستن خطاست ”

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار