احضار یک عضو هیئت علمی به کمیته انتظامی دانشگاه آزاد / تعبیر از واقعیت به فضاسازی

متأسفانه آنطور که خبر می رسد یکی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به کمیته انتظامی این دانشگاه احضار شد. اگر بنا بود با چند احضار و تعلیق شاهد متوقف شدن مطالبه گری در دانشگاه آزاد باشیم پیش تر باید این اتفاق می افتاد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، دانشگاه آزاد اسلامی این روزها کانون حاشیه های مختلفی است که برای برون رفت از آنها باید هرچه سریعتر چاره اندیشی کرد. نارضایتی اساتید دانشگاه از وضعیت حقوق و دستمزد ، صدور احکام ناعادلانه برای برخی از اساتید و… از جمله اتفاقاتی هستند که در چندوقت گذشته شاهد آن بودیم. متأسفانه آنطور که خبر می رسد یکی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به کمیته انتظامی این دانشگاه احضار شد.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر که بناست در تاریخ ۸ خرداد در کمیته انتظامی حضور یابد علت حضورش تحریک همکاران در برگزاری تجمعات و فضاسازی علیه دانشگاه بیان شده است.

 

سؤالی که باید به آن پاسخ داد این است که کدام فضاسازی؟ حقوق و دستمزد ناچیز اساتید ، برخورد نامناسب مدیران دانشگاه در مواجهه با معترضان ، فیش حقوق های نجومی ، مدیران انتصابی پرحاشیه ، اعلام نگرانی چهره های سیاسی از وضعیت فعلی بزرگترین واحد آموزشی خاورمیانه ، ابهام در برداشت های مکرر از صندوق دانشگاه و هزاران گزارش دیگری که در چندماه گذشته در این خصوص منتشر شد آیا جزو واقعیتهای دانشگاه نبودند؟

 

سیاست حذف ، تهدید و ارعاب و تنبیه پاسخ مناسبی به مطالبه گری اساتیدی است که در سخت ترین شرایط اقتصادی سنگر تدریس را رها نکردند؟

 

مدیران دانشگاه آزاد از یاد برده اند که رهبری انقلاب بر لزوم مطالبه گری تأکید داشته و آن لازم و مهم قلمداد کرده اند؟ مدیران تصمیم این دانشگاه آیا حاضرند با حقوق فعلی اساتید و با حاشیه های موجود به فعالیت در دانشگاه آزاد ادامه دهند؟

 

واقعیت اینجاست که آنچه در چندوقت گذشته شاهد بودیم تنها بخشی از واقعیات موجود در این فضاست و فرار رو به جلوی مدیران این دانشگاه فقط نشان دهنده ضعفی است که حالا دیگر بیش از گذشته نمایان شده. در این رابطه بهتر است پیش از آنکه شاهد شرایط بحانی تری باشیم مدیران تصمیم گیر در مشورت با بزرگان نظام به اتخاذ راه حل عاجل اقدام کنند نه اینکه با چنین رفتارهایی آب بیار آتش بیار معرکه باشند.

 

اگر بنا بود با چند احضار و تعلیق شاهد متوقف شدن مطالبه گری در دانشگاه آزاد باشیم پیش تر باید این اتفاق می افتاد اما وقتی که شاهد این ماجرا نیستیم یعنی شرایط بغرنج اساتید بیش از آن چیزی است که بخواهند در مورد آن مصالحه کنند.

 

لازم به ذکر است فرد احضار شده به کمیته انتظامی همان فردیست که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده بود و هدف خود از حضور در انتخابات را کمک به وضعیت اساتید دانشگاه اعلام کرده بود. 

 

برای خواندن آرشیو اخبار دانشگاه آزاد کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

8 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

هدايت از دانشگاه آزاد اسلامي اهواز

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


انقلاب و حرکتهای انقلابی اعتراضی علیه مدیریت فاجعه بار دکتر طهرانچی ادامه خواهد داشت. دکتر طهرانچی ناباورانه دستور افزایش 300 درصدی حقوق خود و روسای دست نشانده ش را داد. دکتر طهرانچی ضعیفترین کارنامه را در بین روسای دانشگاه آزاد اسلامی داشته است. روایتی از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله و سم است که بزرگترین جهاد گفتن کلام حق نزد ظالم ستمکار رئیس است. خدایا شر دکتر طهرانچی و یاران ظالم اش را به خودشان برگردان. خواهر مظلوم و دردکشیده سرکار خانم

دریا

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


تهرانچی همه پل های پشت سرش رو خراب کرد مدعیه دانشگاه رو ورشکسته تحویل گرفته! خب چرا قبول کردی؟ چرا الان رها نمیکنی! کوچک ترین تعلیق یا انفصالی همکاران را تهدید کنه هرگز ساکت نخواهیم نشست

نادر حقی

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


واقعا متاسفم برای مدیران دانشگاه آزاد و شخص دکتر طهرانچی که به جای پاسخگویی به مطالبات به حق اعضای هیات علمی، برخورد چکشی و سرکوب و بگیر و ببند و انواع احکام ظالمانه رو در دستور کار قرار داده اند. طهرانچی بداند که هیچ ظلمی پایدار نیست. از مراجع قضایی و رهبر معظم انقلاب، استمداد کمک داریم. به فریاد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد برسید.

فریبرز کاوه

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


درود بر شما سرکار خانم دکتر حاجی‌آقایی و دیگر اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در یک سنگر و پشتیبان حق هستند. ما از ایشان پشتیبانی می‌کنیم و خواستار رفع اتهام ناروا به ایشان هستیم.

دریایی

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


طهران چی! داره تعداد غلط هات خیلییییی زیاد میشه. حواستو جمع کن. ما اساتید کارد به استخوانمون رسیده. هُش دار! از سر خانم دکتر حاجی آقایی مو کم بشه ببین اتحاد اساتید رو چطور خواهی کرد. از کاری فروگذار نخواهیم کرد. کلاهتو سفت بچسب که باد نبره!

بهزاد

پاسخ دادن

۰۴ خرداد ۱۴۰۰


همه ما از خانم حاجی آقایی حمایت می کنیم طهرانچی و مدیرانش هرچه زودتر باید از دانشگاه ازاد اسلامی بروند چون هرچه بیشتر ظلم کنند پاسخ سخت تری دریافت می کنند درخواست ما عزل و استعفای طهرانچی و همه مدیرانش است و حذف بخشنانه الف و ب است و در مقابل افزایش بی قید و شرط حداقل ۵۰ درصد حقوق را خواهانیم آقای طهرانچی و مدیران طهرانچی الان اعضا هیات علمی دیگر دارند مستقیما به شما میگویند از دانشگاه آزاد بروید ببیت چکار کردید که اولین رییسی هستید که هیات علمی ها خواستار عزل شما هستند به عملکر بسیار ضعیف خود در این چند سال نگاه کنید پس سنگین تر هستید شما و مدیرانتان دسته جمعی استعفا دهید . در مورد روئسا مناطق و رییس دانشگاهها که خودمون به حسابشون میرسیم

علی سینا

پاسخ دادن

۰۵ خرداد ۱۴۰۰


بدانید که همه اعضا هیئت علمی پشتیبان همند و از مطالبه حقوق خود کوتاه نخواهد آمد و با اتحاد ریشه ظلم در دانشگاه آزاد را بزودی خواهند خشکانید ظلم پایدار نیست

فرزاد _ دانشجو

پاسخ دادن

۰۵ خرداد ۱۴۰۰


من هم خواهان اخراج این به ظاهر رئیس هستم که حاضر نیست حق و حقوق اساتید رو پرداخت کنه ، و به این طریق (ارعاب ،تهدید و تهمت) میخاد جلوی احقاق حق اساتید رو بگیره . اگر لازم است دانشجویان هم در کنار اساتید خواهند ایستاد تا این مطالبه گری به نتیجه برسد .