ننایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش رصد روز ، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۲۲ هزار نفر نفر پذیرفته شدند که از این تعداد، ۸۰ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۶۶ هزار و ۲۷۲ نفر زن هستند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه اظهار کرد: از این تعداد، ۹ هزار و ۴۹۷ نفر در دوره پردیس خودگردان، هزار و ۹۴۱ نفر در دوره‌های پیام نور و مجازی پذیرفته شده‌اند و ۹ هزار و ۹۲۴ نفر دوره پیام نور و ۴۸ هزار و ۸۶۹ نفر در دوره‌های روزانه و ۳ هزار و ۵۰۴ نفر دوره‌های غیرانتفاعی – مجازی پذیرش شده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: ۴۹ هزار و ۵۵۱ نفر در دوره‌های غیرانتفاعی و ۹ هزار و ۴۰۷ نفر در دوره‌های مجازی و ۱۳ هزار و ۸۰۵ نفر در دوره‌های نوبت دوم یا شبانه پذیرفته شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: مجموع پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰۴ هزار و ۴۰۲ نفر بوده است که ۴۳ هزار و ۵۹۹ نفر از آن‌ها قبولی مشترک با سازمان سنجش بوده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد و در سه نوبت صبح برگزار و نتایج اولیه آن و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از پنجشنبه، ۱۳ شهریور در سایت سازمان سنجش بارگذاری شد.

زرین آمیزی ادامه داد: از تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹، بر اساس آمار نهایی تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. به عبارتی تنها ۵۴ درصد از داوطلبان مجازشده، اقدام به انتخاب رشته کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور کارشناسی ارشد سال بعد در تاریخ ۶ خرداد برگزار و ثبت‌نام آن از ۱۶ آذر آغاز می‌شود و ۲۳ آذر به پایان می‌رسد.

زرین آمیزی در ادامه بیان کرد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط