وامهای چند صد میلیونی با سود یک درصد و اقساط ۱۵ ساله به هیئت مدیره بانک توسعه تعاون

پرداخت وامهای چند صد میلیونی به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با سود یک درصد و اقساط 15 ساله مسئله ایست که در بخش  تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با بانک دیده می شود.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، زیان انباشته ۸.۱۰۹ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در پایان سال ۹۸ این بانک را به دلیل اینکه این مقدار زیان بیش از ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده آن بود مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرد. هرچند که در همان سال اتفاقات دیگری در گزارشات حسابرس بانک دیده می شود اما با گذشت نزدیک به دو سال از آن قصد پرداختن به آن را نداریم زیرا در صورتهای مالی ۶ ماهه سال ۹۹ این بانک مواردی دیده می شود که دوست داریم اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک به آن پاسخ دهند. پرداخت وامهای چند صد میلیونی به اعضای هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با سود یک درصد و اقساط ۱۵ ساله مسئله ایست که در بخش  تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با بانک دیده می شود.

 

در ابتدا برای روشن شدن موضوع مروری به ترکیب اعضای هیئت مدیره این بانک می کنیم؛

 

حجت اله مهدیان مدیریت بانک را در اختیار دارد و سید باقر فتاحی ، عباس نجفی و امیر هوشنگ عصار زاده اعضای هیئت مدیره بانک هستند که مهدیان را در مدیریت بانک یاری می دهند.

 

حجت اله مهدیان در سال ۹۴ مبلغ ۲۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات ویژه قرض الحسنه با سود ۱ درصد با مدت بازپرداخت ۱۸۰ ماهه ( ۱۵ ساله ) از بانک دریافت می کند که مبلغ اقساط به بیش از ۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان نمی رسد.

 

سید باقر فتاحی نیز در همان سال ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه قرض الحسنه با همین شرایط دریافت می کند اما نکته ای که درباره یکی از تسهیلات دریافتی او ایجاد ابهام می نماید اینجاست که تاریخ تصویب یکی از ردیف های تسهیلاتی او مهرماه ۹۹ است حال آنکه این صورتها مربوط پایان شهریور سال قبل است.

 

 

عباس نجفی نیز ۱۵۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان از همین نوع تسهیلات در همان سال دریافت می کند.

 

توضیح آنکه تاریخ تصویب دریافت این تسهیلات برای مهدیان در تاریخ ۶ خرداد ۹۴ بوده و برای عباس نجفی و سید باقر فتاحی نیز ۵ خرداد ۹۴ تاریخ تصویب دیده می شود. تنها امیر هوشنگ عصارزاده است که ۱۴۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان همین تسهیلات را با شرایط مشابه در مهرماه ۹۴ دریافت می کند.

 

آیا شرایط دریافت وامهای چند صد میلیونی با سود یک درصد و اقساط ۱۵ ساله برای سایر پرسنل بانک فراهم بوده یا در همان سال به جز  هیئت مدیره بانک توسعه تعاون  ، نفرات دیگری از پرسنل بانک موفق به دریافت چنین تسهیلاتی شده اند؟ اگر پاسخ این سؤالات مثبت است امیدواریم که مستندات آن جهت بررسی در اختیار قرار گیرد.

 

 

مطالب مرتبط