پالایشگاه نفت تهران شفاف سازی کرد

بعد از حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران و شائبه هایی در خصوص وضعیت تولید و خسارات وارد شده به این شرکت حامد آرمان فر مدیرعامل نفت تهران در نامه ای به ریاست نظارت بر ناشران بورسی به این موضوع واکنش نشان داد و شفاف سازی کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بعد از حادثه آتش سوزی پالایشگاه نفت تهران و شائبه هایی در خصوص وضعیت تولید و خسازرات وارد شده به این شرکت حامد آرمان فر مدیرعامل نفت تهران در نامه ای به ریاست نظارت بر ناشران بورسی به این موضوع واکنش نشان داد و شفاف سازی کرد.

متن نامه بدین شرح است؛

جناب آقای جعفری
رئیس محترم اداره نظارت بر ناشران بورسی (گروه شیمیایی و غذایی)

موضوع حادثه آتش سوزی در مخازن شرکت پالایش نفت
تهران

با سلام و احترام

به استحضار می رساند بر اثر وقوع حادثه آتش سوزی در محوطه خازن Slops این شرکت در تاریخ دوازدهم خرداد ۱۴۰۰ با ظرفیت ۷۷ هزار بشکه به همراه حدود ۳۶ هزار بشکه مایعات نفتی داخل آن طعمه حریق گردید بر این اساس و به منظور کاهش ریسک ناشی از سرایت حریق به سایر واحدهای فرآیندی پالایشگاه و تمرکز بیشتر در مهار حریق فرایند اضطراری از سرویس خارج نمودن واحدهای فرآیندی پالایشگاه انجام گردید

عملیات اطفاء حریق با تلاش آتش نشانان و کارکنان شرکت در حال انجام و از سرایت آتش به سایر واحدهای شرکت جلوگیری به عمل آمده است خوشبختانه حادثه مذکور هیچگونه مصدوم و تلفات انسانی در بر نداشته و با توجه به اینکه شرکت از پوشش مناسب بیمه تاسیسات برخوردار میباشد هماهنگی های لازم با شرکت بیمه گذار برای ارزیابی و جبران خسارت انجام شده است همچنین با توجه به کاهش حجم حرق و ایجاد تمهیدات لازم عملیات در سرویس قرار دادن پالایشگاه آغاز گردید.

 

شفاف سازی پالایشگاه نفت تهران

 

پالایشگاه نفت تهران در گزارش ماهیانه اردیبهشت ماه خود ۹۹۷ هزار و ۹۱۸ متر مکعب در ۱۲ گروه از محصولات خود تولید داشته که نسبت به فروردین ۸۰ هزار و ۷۴۹ متر مکعب کمتر تولید کرده است. نامه این شفاف سازی در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ منتشر شد.

 

مطالب مرتبط