چهار اقدام مهم بانک ایران زمین جهت رهایی از زیان انباشته و بهبود شرایط مالی

تلاشهای صورت گرفته بانک ایران زمین جهت رهایی از زیان انباشته و بهبود شرایط مالی با جدیت خاصی در حال انجام بوده که در بخشهای مختلف قابل ارزیابی است به گزارش اختصاصی رصد روز، ریل گذاری بانک ایران زمین جهت خروج از زیان انباشته و بهبود ساختار...

تلاشهای صورت گرفته بانک ایران زمین جهت رهایی از زیان انباشته و بهبود شرایط مالی با جدیت خاصی در حال انجام بوده که در بخشهای مختلف قابل ارزیابی است

به گزارش اختصاصی رصد روز، ریل گذاری بانک ایران زمین جهت خروج از زیان انباشته و بهبود ساختار مالی از سال گذشته تاکنون روند منسجم تری به خود می بیند و اقدامات صورت گرفته در این زمینه ضمن اینکه بخشی از مسائل مالی بانک را پوشش داد باعث ایجاد فضایی گردید که از آن بوی بهبود شنیده می شد.

اولین گام بانک ایران زمین جابجایی برخی از شاخصه های مهم در گزارشات مالی جدید بود که در آن شاهد افزایش درآمدهای بانک بودیم و البته کاهش برخی هزینه ها نیز جهت ارتقای وضعیت مالی مشهود بود.

از دیگر کارهای انجام شده می توان به اقدامات مهم جهت تسویه مطالبات این بانک از مؤسسه اعتباری مولی الموحدین اشاره کرد که با توجه به میزان این مطالبات و همین طور سود  حاصل از آن ساختار مالی بانک تغییرات مثبت زیادی را ثبت خواهد کرد.

مسئله افزایش سرمایه بانک ایران زمین می تواند شرایط را برای رهایی از زیان انباشته تسهیل کند این موضوع که مدتهاست سهامداران منتظرش هستند اگرچه هنوز صورت نگرفته اما درنهایت با توجه به اراده مدیران بانک ایران زمین انجام خواهد شد  اما درعین حال تلاشهای صورت گرفته جهت جبران بخشی از مسائل مالی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و نتایج آن در صورتهای مالی جدید قابل مشاهده خواهد بود.

یکی دیگر از اقدامات مهم بانک ایران زمین جهت رهایی از زیان انباشته و عمل به قانون رفع موانع رقابت پذیر برگزاری مزایده هایی جهت فروش اموال مازادست که با توجه به تحولات صورت گرفته در حوزه املاک می تواند آورده خوبی برای بانک به همراه داشته باشد. به همین منظور بانک ایران زمین از سال قبل تاکنون به برگزاری ۷ مزایده اقدام کرده که نتایج برخی از آنها در سامانه کدال قابل مشاهده است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه بانک ایران زمین طی سنوات گذشته با مسئله زیان انباشته روبرو بوده اما نباید از ذکر این نکته غافل شد که اقدامات جبرانی مدیران آن قابل توجه است . ایجاد شفافیت حداکثری با پرداختن و استقرار بانکداری دیجیتال به معنای درست آن که وجه تمایز اساسی با اقدامات مشابه در نظام بانکی دارد نشان می دهد که علیرغم چالش های موجود مشق بانک ایران زمین توسعه شفافیت در لایه های مختلف است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار