اراده جدی بانک ایران زمین برای رشد درآمدهای عملیاتی

بررسی شاخصه ها مالی بانک ایران زمین و برآورد مالی حاصل از این داده ها نشان میدهد که متغیرهای مهمی در این بانک جابجا شده به طوریکه می توان امیدوار بود درآمدهای عملیاتی بانک در پایان سال با تغییرات خوبی همراه شود به گزارش اختصاصی رصد روز، ر...

بررسی شاخصه ها مالی بانک ایران زمین و برآورد مالی حاصل از این داده ها نشان میدهد که متغیرهای مهمی در این بانک جابجا شده به طوریکه می توان امیدوار بود درآمدهای عملیاتی بانک در پایان سال با تغییرات خوبی همراه شود

به گزارش اختصاصی رصد روز، رشد درآمدهای عملیاتی شبکه بانکی کشور فضای رقابتی در جهت ارائه خدمات بهتر به بخشهای مختلف اقتصادی را افزایش داده و قطعاً یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در این باره درآمدهای تسهیلاتی است. هرچند که ارزیابی خدمات نظام بانکی به مشتریان و سپرده گذاران تنها با افزایش یا کاهش درآمدها تسهیلاتی ممکن نیست اما یکی از مهمترین متغیرهای اثرگذار بر میزان کیفی شبکه بانکی را شامل می شود.

مشارکت شعب بانکی در بخش خصوصی، دسترسی آسان به خدمات جاری و امنیت سپرده ها سبب می شود تا میزان دستیابی بانکها به درآمدهای عملیاتی دستخوش تغییر شود. در سالهای اخیر یکی از موضوعات حائز اهمیت برای مشتریان بانک سهولت استفاده از خدماتی است که با نیازهای روزمره آنان ارتباط نزدیک دارد و همین مسئله به دلیل تراکنشهای متعدد بهره وری منابع بانکی را افزایش می دهد و سبب افزایش درآمدهای کارمزد شود.

منابع حاصل از سرمایه گذاریها از دیگر موضوعاتی است که با توجه به اراده نظام بانکی جهت خروج از بنگاهداری به صورت جدی جهت ایجاد سرمایه در گردش و ارزش افزوده در بانکها دنبال می شود که نتایج آن را باید در میزان نفوذ شعب بانکی در لایه های اقتصادی طی چندسال گذشته دنبال کرد.

بانک ایران زمین در مسیر افزایش درآمدهای عملیاتی

 

بررسبها نشان می دهد که در ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات اعطایی بانک ایران زمین به بخش خصوصی ۵۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال بود که این میزان در پایان سال قبل به ۹۸ هزار و ۲۰ میلیارد ریال رسید. تسهیلات بانک ایران زمین به بخش خصوصی در پایان ۶ ماهه سال جاری ۸۹ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال را نشان می دهد و به نظر می آید این میزان در پایان سال رکورد جدیدی را برای این بانک به ثبت برساند.

کیفیت خدمات بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال و استقبال خوب مردم از این موضوع سبب شد تا طی سالهای اخیر درآمد کارمزد بانک نمودار خوبی را ترسیم کند به طوریکه این میزان در سال قبل یک هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال بود که در شش ماه امسال به ۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال رسید و با توجه به افزایش ۲۸ درصدی این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل می توان انتظار داشت که شاهد رشد منطقی این درآمدها در پایان سال باشیم.

نیمسال ۱۴۰۱ بانک ایران زمین با رشد ۱۹۴ درصدی درآمد تسهیلاتی نسبت به مدت مشابه سال به پایان رسید تا ادامه سال برایش امیدوار کننده تر باشد. این شاخص مهم مالی در ۶ ماهه امسال با ثبت رکورد ۹ هزار و ۵۹۵ میلیون ریالی علاوه بر انعکاس خدمات قابل قبول تأثیر قابل توجهی بر میزان درآمدهای عملیاتی داشت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار