در شرکتهای زیرمجموعه تأمین اجتماعی چه می گذرد؟

چگونه یک بازنشسته در گروه صنعتی بارز مدیریت می کند؟

جمال میرزایی مدیرعامل گروه صنعتی بارز از شرکتهای زیرمجموعه تأمین اجتماعی در شرایطی سکان مدیریت این مجموعه را در اختیار دارد که در سال 98 با 35 سال سابقه کار بازنشسته شده است.

به گزارش اختصاصی رصد روز،قانون منع بکارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵ تأکید می نماید ازتاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاههای اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۰۷/۰۸ و کلیه دستگاههایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع می باشد.

این قانون همچنین تأکید صریح دارد که دستگاههای موضوع این قانون در صورت لزوم می توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است وحق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می شود.

بازنشسته ای که قصد خانه رفتن ندارد

صراحت قانونگذار در این باره راه هر برداشت به مطلوب و اضافه ای را می بندد اما با این همه و با وجود گذشت ۸ سال از اجرایی شدن آن ملاحظه می شود که برخی شرکتها بی توجه به این مسئله همچنان ساز خود را کوک می کنند که نمونه آن مدیرعامل شرکت بارز از شرکتهای زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است.

گروه صنعتی بارز که در لیست سهامداران خود شرکت نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و گروه توسعه ملی را دارد در شرایطی جمال میرزایی را به عنوان مدیرعامل خود می بیند که بیش از ۵ سال از بازنشستگی او با ۳۵ سال سابقه کار می گذرد.

اینکه با چه تبصره و توضیحی جمال میرزایی در شرکت وابسته به تأمین اجتماعی که باید ویترین اجرای این قانون باشد مشغول به مدیریت است توضیحیست که منتظر شنیدن آن خواهیم بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط