کاسبی هندی ها با نفت ایران

در حالی که هندی‌ها به شدت به افزایش صادرات نفت ایران برای کنترل قیمت در بازار جهانی نیاز دارند، حالا می‌گویند اگر ایران تخفیف بدهد نفت کشور را می‌خرند.

به گزارش رصد روز، شرکت بهارات پترولیوم که متعلق به دولت هند است اعلام کرده تنها در صورتی پس از برداشته شدن تحریم‌های نفتی علیه ایران از کشورمان نفت می‌خرند که ایران روی قیمت نفت تخفیف دهد.

یک مقام هندی در این باره گفت: با برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و ارائه تخفیف از سوی ایران میزان واردات نفت بهارات پترولیوم به سالانه دو میلیون تن افزایش خواهد یافت.

این شرکت البته گفته که قصد ندارد واردات نفت از ایران را بیش از این افزایش دهد.

ویجایا وپال، مدیر مالی بهارات پترولیوم در این باره گفته، میزان واقعی واردات بهارات پترلیوم از ایران بستگی به آن دارد که ایران چقدر نسبت به دیگر رقبا تخفیف بیشتری دهد.

هفته گذشته مقامات پالایشگاه بزرگ هند گفته بودند قصد دارند واردات نفت خود از ایران را در پایان سال جاری افزایش دهند چرا که آنها انتظار دارند تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ تحریم‌های نفتی علیه ایران برداشته شود.

مقامات شرکت‌های بزرگ نفتی هند از جمله بهارات، هندوستان، پترولیوم و مانگانور گفته‌اند که به دنبال افزایش واردات نفت ایران در صورت ارائه تخفیف و لغو تحریم‌های‌آمریکا هستند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار