کاهش معنادار آمار ساخت مسکن در کشور / موج بعدی گرانی مسکن در راه است؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسان عجیب قیمتی در حوزه مسکن و عدم پرداخت صحیح به کترل قیمتها علیرغم اینکه می بایست باعث رونق ساخت و ساز در این بخش شود نتایج معکوسی به همراه داشته. برخی از فعالان حوزه مسکن عدم وجود نقدینگی جهت خرید و فروش را ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسان عجیب قیمتی در حوزه مسکن و عدم پرداخت صحیح به کترل قیمتها علیرغم اینکه می بایست باعث رونق ساخت و ساز در این بخش شود نتایج معکوسی به همراه داشته. برخی از فعالان حوزه مسکن عدم وجود نقدینگی جهت خرید و فروش را علت عمده این مسئله می دانند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که صاحبان سرمایه در بخش مسکن منتظرند تا اثر تصمیمات دولت در بخش ساز و ساز را مشاهده کنند و بعد پلن خود را داشته باشند. در مقابل این دو گروه عده ای معتقدند گرانی مصالح ساختمانی و رکود بازار و گرانی زمین مانع از توسسعه ساخت و ساز شده است.

طبق آمارهای منتشر شده تعداد تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سه ماهه دوم سال در پایتخت کاهش ۱۶.۲ درصدی در کلانشهرها کاهش ۴۲.۷ درصد و در سایر مناطق شهری کاهش ۳۹.۱ درصدی داشته که به این ترتیب باید منتظر موج بعدی گرانی در حوزه مسکن بود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار