کاهش معنادار تولید در بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی

گروه صنعتی انتخاب که بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی در ایران است و چندین شرکت زیر مجموعه به نام را در اختیار دارد در دوماهه سال جاری با کاهش قابل توجه تولید روبروست. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، چالش فراوانی که در مسیر بازار لوازم خانگی است به روزهای حساس خود نزدیک شده. سیاست سایه افکنی برخی شرکتها در ایجاد فضای رکود در این بازار حالا دیگر به همگی ثابت شده اما تغییر در سیاستگذاریهای کلان در این صنف دیده نمی شود. تولید مواد اولیه در داخل و کاهش قیمت ارز و بالا بودن قیمت برندهای ایرانی در بازار این شائبه را ایجاد می کند که پشت چنین سیاست گذاریهایی چه مسئله ای پنهان است تا به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی شاهد گردش ۲۰۰ میلیارد تومانی کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی باشیم. یکی از مواردی که می تواند به بازار آشفته لوازم خانگی دامن بزند کاهش تولید است که خود بخود سبب ایجاد تورم در این بخش می شود.

گروه صنعتی انتخاب که بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی در ایران است و چندین شرکت زیر مجموعه به نام را در اختیار دارد در دوماهه سال جاری با کاهش قابل توجه تولید روبروست.

گروه صنعتی انتخاب در دو ماهه پایانی سال ۹۹ در مجموع ۲۷۵ هزار و ۸۱۷ دستگاه را تولید و روانه بازار کردند اما این روند خیلی پایدار نبود و در دوماهه سال جاری شاهد کاهش معنادار تولید در این گروه هستیم.

فروردین سال ۱۴۰۰ با تولید ۱۰۹ هزار و ۱۱ دستگاهی برای این شرکت به پایان رسید و در اردیبهشت نیز شاهد تولید ۱۱۹ هزار و ۵۱۶ دستگاه بودیم. بنا به گزارش در دو ماهه سال جاری این گروه تولیدی ۲۲۸ هزار و ۵۲۷ دستگاه تولید داشت که در مقایسه با دو ماهه پایانی سال کاهش ۴۷ هزار ۲۹۰ دستگاه را نشان میدهد.

مسئله کاهش تولید آن هم در بزرگترین واحد تولید کننده لوازم خانگی این شائبه را به وجود می آورد که آیا بروز چنین مسائلی نقش پر رنگی در افزایش قیمت ها نخواهد داشت و دیگر اینکه دلائل کاهش تولید در این گروه طی دو ماه سال جاری چیست؟

 

مطالب مرتبط