کاهش ۳۹ درصدی معاملات مسکن در پایتخت / نوسان عجیب قیمت مسکن در تهران

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسانات عجیب قیمت مسکن در پایتخت نتایج عجیب تری را نشان میدهد طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در مرداد ماه امسال ۵ هزار و ۴۹۹ معامله مسکن در پایتخت ثبت شد که علیرغم افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به مدت تیرماه اما در مقایس...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نوسانات عجیب قیمت مسکن در پایتخت نتایج عجیب تری را نشان میدهد طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در مرداد ماه امسال ۵ هزار و ۴۹۹ معامله مسکن در پایتخت ثبت شد که علیرغم افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به مدت تیرماه اما در مقایسه به مدت مشابه شال کاهش ۳۹.۴ درصدی را ثبت کرده است.

آخرین آمار معاملات مسکن در پایتخت

 

در این میان منطقه ۱۸ تهران با توجه به کوچ جمعیت مرکزنشین به اطراف تهران شاهد رشد قیمتی ۴۷.۸ درصدی بوده و قیمت هر متر مسکن در این منطقه از ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در مرداد سال قبل به ۱۴۴ میلیون و ۱۰۰ میلیون ریال در مرداد سال جاری رسید.

منطقه یک پایتخت با افزایش قیمت ۲۲.۲ درصدی رقم هرمتر مسکن را ۶۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال می بیند متوسط قیمت مسکن در این منطقه در مدت مشابه سال قبل ۵۰۲ میلیون و ۲۷۶ هزار ریال بود.

براساس این گزارش بیشترین تعداد معاملات مسکن در منطقه ۴ تهران بوده و کمترین آن نیز در منطقه ۱ تهران ثبت شده.

گفتنی متوسط قیمت مسکن در پایتخت ۳۰۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش قیمت را نشان میدهد.

این آمارها در شرایطی قابل مشاهده است که رکود تورمی ماحصل اتفاقاتی است که در حوزه مسکن شاهدیم. افزایش قیمت در کنار کاهش معاملات نشان میدهد که قدرت خرید در خوشبینانه ترین حالت در بخش مسکن ۵۰ درصد کاهش یافته و باید امیدوار بود تا با افزایش ساخت و ساز و مدیریت ارزش افزوده در این بخش تعدیل قیمتها اتفاق بیفتد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار