آخرین آمار کرونا ۱ فروردین ۱۴۰۰ / فوت ۷۳ نفر و شناسایی ۷۲۶۰ مبتلای جدید

آخرین آمار کرونا 1 فروردین 1400 حکایت از ابتلای 7260 نفر دیگر از هموطنان به این ویروس دارد متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

به گزارش رصد روز ، آخرین آمار کرونا ۱ فروردین ۱۴۰۰ حکایت از ابتلای ۷۲۶۰ نفر دیگر از هموطنان به این ویروس دارد. در حال حاضر ۵ شهر استان مازندران درگیر کرونای انگیسی است اما آمارها از افزایش ورود مسافران به این استان خبر می دهد. در ظرف دیگر ماجرا نیز همچنان رصدهای میدانی نشان می دهد که درصد بالایی از مسافران پروتکلهای تأکید شده در توقفگاه های استراحتی رعایت نمی کنند و این مسئله به شیوع بیشتر و خطرناکتر ویوروس کرونا کمک خواهد کرد.

 

آخرین آمار کرونا ۱ فروردین ۱۴۰۰

 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۵۷ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۴۳ هزار و  ۱۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، سه هزار و ۸۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون  ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

 

مطالب مرتبط