آخرین آمار کرونا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۹۱ فوتی و ۱۰ هزار و ۲۵۰ مبتلای جدید

آخرین آمار کرونا 10 فروردین 1400 از فوت و شناسایی مبتلای جدید خبر می دهد. این آمار در شرایطی منتشر می شود که حالا برای خروج مسافران از شهرهای نارنجی و قرمز مهلت ها تمام شده

به گزارش رصد روز ، آخرین آمار کرونا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ از فوت ۹۱ و شناسایی ۱۰ هزار و ۲۵۰ مبتلای جدید خبر می دهد. این آمار در شرایطی منتشر می شود که حالا برای خروج مسافران از شهرهای نارنجی و قرمز مهلت ها تمام شده و باید دید بعد از این زمان آیا شاهد تداوم حضور مسافران در این مناطق خواهیم بود یا خیر؟ استانهای مازندران و خوزستان از این حیث در بیشترین تهدید قرار دارند. البته این موضوع تقریبا در مورد همه مناطق مسافر پذیر کشور صادق است اما در این مناطق باید تدبیر بیشتر اندیشید.

 

آخرین آمار کرونا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

 

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۲۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۰۸ هزار و  ۸۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  ادامه داد: سه هزار و ۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون ۱۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

وی گفت: همچنین ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

مطالب مرتبط