آخرین آمار کرونا ۲۹ اسفند ۹۹ / ۶۸ فوتی و ۷۶۲۰ مبتلای جدید

آخرین آمار کرونا 29 اسفند 99 ؛ فوت 68 نفر دیگر بر اثر کووید 19 و ابتلای 7620 نفر دیگر به این ویروس مجموع جانباختگان کرونا را به  ۶۱ هزار و ۶۴۹ رساند. 

به گزارش رصد روز ، آخرین آمار کرونا ۲۹ اسفند ۹۹ حکایت از افزایش تعداد مبتلایان کرونا به یک میلیون ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر دارد. ادامه مسافرتهای نوروزی ، عدم آگاهی نسبت به علائم کرونای جهش یافته و در بسیاری موارد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی بسیاری از مناطق کشور را که از حیث شیوع و ابتلا در زمره شهرهای زرد و آبی قرار گرفته اند را بعد از تعطیلات و در ایام نوروز تغییر خواهد داد. فوت ۶۸ نفر دیگر بر اثر کووید ۱۹ و ابتلای ۷۶۲۰ نفر دیگر به این ویروس مجموع جانباختگان کرونا را به  ۶۱ هزار و ۶۴۹ رساند.

 

آخرین آمار کرونا ۲۹ اسفند ۹۹ 

 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز (۲۹ اسفند ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۶۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۲۸ هزار و  ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: ۳۸۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت خطاب به شهروندان گفت: باتوجه به نوع ویروس جهش یافته و قدرت زیاد سرایت آن، سفرهای امسال از نوروز سال گذشته خطرناک تر است و هر سفری به نفع ما و عزیزانمان نیست لذا از هرگونه برنامه‌ریزی برای سفر باید پرهیز شود.

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار