آخرین صورتحساب سهام عدالت / بورس، دارندگان سهام عدالت را غافلگیر می‌کند؟

ارزش سهام عدالت در جریان معاملات این هفته روند نزولی داشت و در پایان معاملات امروز به ۱۲ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان رسید. اما این روند نرولی تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش رصد روز، بعد از انتخابات آمریکا و شروع رشد شاخص کل بازار سهام، ارزش سهام عدالت روندی صعودی پیدا کرد و تا ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسید اما در جریان معاملات دو هفته اخیر سهام عدالت حدود ۱/۵ میلیون تومان افت کرده است.

البته ارزش سهام عدالت در صورتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که افزایش سرمایه نمادهایی چون فارس، فملی، شتران، شپنا، فخوز و فولاژ در سبد سهام عدالت اعمال شود. اما اگر افزایش سرمایه این نمادها اعمال نشود ارزش سهام عدالت حدود ۱۰ میلیون تومان است.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با زمان بازگشت سهام عدالت به سقف قبلی خود گفت: سهم‌های پرتفوی سهام عدالت به شدت ارزنده هستد و اگر سهامداران دیدگاه بلندمدت داشته باشند و حدود یکسال این سبد را نگه دارند بازدهی خوبی خواهند گرفت اما در کوتاه‌مدت فکر نمی‌کنم به سقف قبلی خود برگردد، در هرصورت فکر می‌کنم فروش سهام عدالت فعلا عاقلانه نیست.

همچنین باقر خادمی عقیده دارد بازار سهام در جریان معاملات روزهای آتی به سمت سهم‌های بنیادین حرکت خواهد کرد و این موضوع می‌تواند رشد بیشتر ارزش سهام عدالت را همراه داشته باشد.

 

 

با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۷ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان و ۳۰ درصد آن به ۳ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار