آغاز صادرات گاز از فرانسه به آلمان

فرانسه و آلمان برای صادرات انرژی به توافق رسیدند. فرانسه صادرات گاز به آلمان را آغاز کرد و قرار است آلمان نیز در مقابل برق به فرانسه صادر کند. به گزارش رصد روز،فرانسه صادرات گاز به آلمان را آغاز کرد. جی آر تی گاز پنجشنبه شب اعلام کرد خط ل...

فرانسه و آلمان برای صادرات انرژی به توافق رسیدند. فرانسه صادرات گاز به آلمان را آغاز کرد و قرار است آلمان نیز در مقابل برق به فرانسه صادر کند.

به گزارش رصد روز،فرانسه صادرات گاز به آلمان را آغاز کرد.

جی آر تی گاز پنجشنبه شب اعلام کرد خط لوله گازی که هر دو کشور را در روستای مرزی اوبرگایلباخ فرانسه به هم متصل می‌کند، شروع به تحویل گاز به آلمان با ظرفیت اولیه روزانه ۳۱ گیگاوات ساعت کرده است.

از واشنگتن پست، بر اساس آمار وزارت انتقال انرژی فرانسه، انتظار می‌رود این میزان در نهایت به حداکثر روزانه ۱۰۰ گیگاوات ساعت افزایش یابد که کمتر از ۲درصد از کل مصرف گاز آلمان را شامل می‌شود.

کلاوس مولر، رئیس آژانس انرژی شبکه آلمان عصر پنجشنبه در توییتی به زبان فرانسوی از جی آر تی گاز تشکر کرد و افزود: تحویل گاز فرانسه از طریق منطقه زارلند به امنیت عرضه آلمان کمک می‌کند.

بنا به گزارش واشنگتن پست، اگرچه تأسیسات ذخیره سازی گاز آلمان اکنون تقریبا ۹۵درصد پر شده است، اما مقامات می‌گویند شهروندان همچنان باید در زمستان امسال در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مبادلات انرژی آلمان و فرانسه

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی پس از اینکه روسیه عرضه گاز طبیعی ارزانی را که این قاره برای راه‌اندازی کارخانه‌ها، تولید برق و گرم کردن خانه‌ها برای سال‌ها به آن وابسته بود متوقف کرد، به دنبال تنوع بخشیدن به واردات گاز هستند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که فرانسه و آلمان با یک توافق دوجانبه انرژی موافقت کرده‌اند.

فرانسه در تامین گاز به آلمان کمک خواهد کرد و از سوی دیگر آلمان در زمان اوج مصرف، برق بیشتری برای فرانسه تولید خواهد کرد.

دولت فرانسه نسبت به کمبود احتمالی برق در طول زمستان ابراز نگرانی کرده است زیرا اکنون ۲۵ رآکتور از ۵۶ رآکتور هسته‌ای این کشور اروپای غربی برای تعمیر و نگهداری دوره‌ای و در برخی موارد برای تعمیر مشکلات خوردگی تعطیل شده‌اند.

دولت فرانسه اعلام کرد سازمان EDF که نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه را اداره می‌کند، متعهد شده است که همه نیروگاه‌های هسته‌ای را تا زمستان امسال به کار بیندازد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار