آمادگی بانک سرمایه برای جذب سرمایه گذاران / پرداخت بیش از ۵۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی توسط بانک سرمایه

اهمیت توسعه اقتصادی کشور در سالهای اخیر را باید در نامگذاری سالهای گذشته توسط رهبر انقلاب مشاهده کرد. مهمترین رکن رشد کشور توجه ویژه به بخش خصوصی و برآورد ضعف و قوت آن برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است که در اگرچه مورد تأکید فعالان ا...

به گزارش رصد روز، اهمیت توسعه اقتصادی کشور در سالهای اخیر را باید در نامگذاری سالهای گذشته توسط رهبر انقلاب مشاهده کرد. مهمترین رکن رشد کشور توجه ویژه به بخش خصوصی و برآورد ضعف و قوت آن برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است که در اگرچه مورد تأکید فعالان اقتصادی بوده اما نتایج حاصل از تلاشهای صورت گرفته هنوز با انتظارات موجود فاصله دارد.

فعالان بخش خصوصی با گلایه از عدم حمایتهای لازم جهت حضور آنان در طرحهای اقتصادی یکی از مهمترین دلایل این موضوع را عدم تأمین سرمایه در گردش بیان می کنند که شاهراه اصلی آن از شبکه بانکی می گذرد. در سالهای اخیر و با رشد بانکداری خصوصی منابع خوبی جهت حمایت از طرحهای مهم اقتصادی توسط فعالان خصوصی ایجاد شد که با وجود تسهیلات تکلیفی  بانکها در سالهای گذشته استمرار داشت.

بانک سرمایه که در دوسال گذشته در ریل تغییرات قرار گرفته با حضور پررنگ در بخش خصوصی گام مؤثری در جهت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری برداشت. بررسی ها نشان میدهد که این بانک در پایان سه ماهه نخست سال بیش از  هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت کرد و مدیریت منابع موفق شد تا میزان درآمدهای خود از این بخش را در بازه زمانی فروردین تا خرداد سال جاری به بیش از  ۷۶۳ میلیارد ریال برساند.

این بانک که در پایان خردادماه سال جاری موجودی نقد خود را رو به افزایش می بیند خواهد توانست تا با ظرفیتهای موجود در بانک و شرکتهای زیرمجموعه محل خوبی برای سرمایه گذارانی باشد که به دنبال تأمین منابع مالی لازم جهت اجرایی کردن ایده های اقتصادی خود هستند.

در حال حاضر توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم، سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه، صرافی سرمایه و شرکت تجارت الکترونیک سرمایه از شرکتهای تابعه این بانک هستند که در حوزه های سرمایه گذاری، واردات، خدمات ارزی و پرداختهای نوین فعالیت می کنند که از وضعیت مطلوبی برخوردارند و با توجه به زمینه فعالیتهای خود بستری مناسب برای پشتیبانی از طرحهای اقتصادی هستند.

 

بانک سرمایه

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط