ابهامات نماد ونیرو کی روشن خواهد شد؟

چهل و سه روز از آخرین معامله نماد ونیرو ( سرمایه گذاری نیرو ) در بازار بورس می‌گذرد اما خبری از بازگشایی نماد نیست و در جدیدترین اطلاعیه ای که روی کدال قرار گرفته ادامه تعلیق این ماده به چشم می‌خورد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، چهل و سه روز از آخرین معامله نماد ونیرو ( سرمایه گذاری نیرو ) در بازار بورس می‌گذرد اما خبری از بازگشایی نماد نیست و در جدیدترین اطلاعیه ای که روی کدال قرار گرفته ادامه تعلیق این ماده به چشم می‌خورد. این شرکت که عیسی حسین پناه را به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره خود می‌بیند آخرین معامله خود را در تاریخ ۱۶ تیرماه انجام داد و بعد از آن شاهد ممنوع شدن تابلو این شرکت بودیم این شرکت که در پایان سه ماهگی ۹۲ با کاهش ۱۶ درصدی سود انباشته روبرو بود حالا به استناد ماده ۱۹ مکرر یک نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران نماد خود را ممنوع متوقف می بیند ماده ۱۹ دستورالعمل بیان می‌کند:

در موارد ذیل سازمان می‌تواند طبق فرآیند شرح داده شده راساً یا به پیشنهاد بورس نماد معاملاتی را تعلیق نماید.

  1. ناشر اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان را به موقع افشا نکرده باشد
  2. ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورتهای مالی ناشر وجود داشته باشد.
  3. نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد.

سرمایه گذاری نیرو که شرکت سرمایه‌گذاری ایران را با ۵۹ درصد مالکیت سهامدار عمده خود می بیند با P/E  بالا که عدد ٩٧ را نشان می دهد نیاز به تقویت در این زمینه دارد.

ده میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و ۳۱ درصد سهم شناور بدون شک تعداد زیادی از افراد فعال در بازار بورس را جزو خریداران این نماد قرار می دهد بنابراین بهتر است که به پاس احترام به اعتماد آنها این تعلیق طولانی توضیحات قابل قبولی داشته باشد. در طول این مدت میشد انتظار داشت که در بازاری که رویه تقریبا متعادلی داشت سهامداران نماد ونیرو به سود متناسبی دست پیدا کنند اما این اتفاق نیفتاد و حالا با توجه به جو موجود در بازار نگرانی سهامداران کاملا طبیعی است. این شرکت که به تازگی احسان تابش را که بصورت همزمان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایران و عضو هیئت مدیره گروه مالی گردشگری است در جمع هیئت مدیره خود می بیند توضیحات مفصلی راجع به اتفاقاتی که در این شرکت در حال رقم خوردن است به سهامداران بدهکار است.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار