ابهام در اعطای تسهیلات ۳۵ هزار میلیارد ریالی بانک شهر + سند / اعتبارات بانک پاسخ دهد

ابهام بانک شهر که در آخرین روز فعالیت بانکها در تاریخ 28 اسفند 95 اقدام به پرداخت تسهیلات 35 هزار میلیارد ریالی به دو نفر کرده زیاد است و احمد درخشنده باید بخش اعتبارات بانک را در این زمینه قائل به پاسخگویی کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک شهر که در صورتهای مالی ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور از انتشار فهرست مرتبط با با تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط خودداری کرده در جدیدترین بررسیها ابهامات جدی را متوجه خود می بیند که جا دارد نهادهای نظارتی به آن توجه ویژه داشته باشند. هرچند که ابهامات بانک شهر در بررسی های جدید مربوط به سال جاری نیست و مربوط به صورتهای مالی منتهی به پایان سال ۹۶ است اما موضوعی عجیب در آن دیده می شود که می تواند جای بحث و تبادل نظر داشته باشد. موضوعی که هرچند در زمان احمد درخشنده مدیرعامل فعلی بانک نبوده اما می توان انتظار داشت که بانک را مجاب به پاسخگویی در این زمینه کند.

 

در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ یعنی در فاصله یک روز مانده به تعطیلی مؤسسات و بانکها دو نفر به نامهای امید صادقی و سیامک ایلات به ترتیب ۱.۴۵۰ میلیارد و ۲.۰۴۰ میلیارد از بانک شهر وام گرفتند که هیئت مدیره بانک در تاریخ ۱۰ تیر ۹۶ آن را مصوب کردند!!! مسئله ای که در این باره وجود دارد این است که بانک در همان زمان با زیان ۵۹ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریالی دست و پنجه نرم می کرده و این میزان از تسهیلات ۲ برابر سرمایه بانک است.

 

 

 

مسئله ای که باید در این باره مطرح نمود این است که اولا این تسهیلات که در سال ۹۶ پرداخت شده و هنوز با سرمایه فعلی بانک ۲ برابر سرمایه بانک می باشد چطور در آخرین روزهای فعالیت اعطا شده و مسئله بعدی اینکه چطور هیئت مدیره بانک چهار ماه بعد اقدام به مصوب نمودن این تسهیلات کرده اند؟

 

موضوعی که درباره مصوب نمودن هیئت مدیره ۴ ماه بعد می تواند وجود داشته باشد هم این است که سرمایه ای که رقم آن بسیار قابل توجه است از بانک خارج شده حال اگر هیئت مدیره بانک این موضوع را تصویب هم نمی کردند چه اتفاقی برای اصل ماجرا و مبلغ پرداخت شده می افتاد؟ اصولا پرداخت چنین تسهیلات کلانی در آخرین روزهای فعالیت بانک امکان پذیر است؟

 

بررسیها نشان می دهد که از اوایل دی ماه بانکها معمولا از پرداخت تسهیلات امتناع می کنند زیرا منابع قرض الحسنه خود را رو به اتمام می بینند و یا با توجه به اینکه  نامه‌ها و درخواست‌های دولتی برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ در آستانه سال نو به سوی بانک‌ها سرازیر می‌شود از پرداخت وام خبری نیست مگر اینکه اتفاقات دیگری موجب اخذ تسهیلات شود.

 

ابهامات بانک شهر در خصوص پرداخت چنین تسهیلاتی خیلی زیاد به چشم می آید و باید دید آیا برای همه مردم چنین شرایطی فراهم است که در چنین تاریخی اقدام به اخذ تسهیلات کنند؟

 

احمد درخشنده که از مرداد ماه سال قبل سکان هدایت بانک را در اختیار گرفته آیا خواهد توانست که بخش اعتبارات بانک را در این زمینه قائل به پاسخگویی کند؟

 

بیشتر بخوانید:

عدم انتشار لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط در بانک شهر با کدام توجیه؟

آقای درخشنده به داد بانک شهر برسید سایر صندلی ها را رها کنید

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار