عدم انتشار لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط در بانک شهر با کدام توجیه؟

بانک شهر با مدیریت احمد درخشنده با انتشار چند صورت مالی مسئله ای را رقم زده که باید نهادهای نظارتی نسبت به آن دقت نظر داشته باشند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، متأسفانه با اینکه مسئله شفافیت برای بنگاههای اقتصادی همواره تعریف شده اما این مسئله آنطور که باید مورد دقت برخی از مدیران قرار نگرفته و باید این مطالبه جدی از انها مطرح شود که قانون چگونه در برخی موارد ذبح می شود؟حساسیت های موجود به خصوص در بخش بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری به سبب اتفاقاتی که در چندسال گذشته شاهد آن بودیم بیشتر از سایر بخشهاست و این مسئله کاملا طبیعی است. اما با توجه به اینکه ضروریات اقتضا می کند تا حداکثر روشنگری درباره این بخش وجود داشته باشد مرور قوانین و پیدا شدن آن در رویه های مبادلاتی و معاملاتی و تسهیلاتی بانکها می تواند بارقه های خوبی از شفافیت را نشان دهد و طبیعتاً اگر شاهد این موضوع نباشیم نتایج نا امید کننده ای به دست خواهد آمد. با توجه به اینکه قوانین صادره از سوی بانک مرکزی برای بانکها جنبه ی آمرانه داشته نه توصیه انجام بی کم و کاست این قوانین باید مورد نظر مدیران بانکی باشد. بانک شهر با مدیریت احمد درخشنده با انتشار چند صورت مالی مسئله ای را رقم زده که باید نهادهای نظارتی نسبت به آن دقت نظر داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش ۹۲۶ درصدی قیمت تخم مرغ طی ۱۴ سال + جدول

افزایش ۳ هزار ۲۹۳ درصدی زیان انباشته پتروشیمی ممسنی طی ۶ سال

از حقوق نجومی تا تسهیلات میلیاردی در بیمه دانا + سند

 

لیست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بانک شهر کجاست؟

 

ماده ۲۰ آئین‌ نامه تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بیان می‌کند جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط به تفکیک اشخاص مرتبط ، نوع ارتباط آنها ، میزان تسهیلات با نرخ سود و کارمزد ، مدت بازپرداخت نوع وثیقه و دوره تنفس تسهیلات و تعهدات مزبور به صورت یک یادداشت مستقل در یادداشتهای همراه صورتهای مالی افشا شود.

بیشترخوانید:

عملکرد ضعیف ایران خودرو ریشه در ساختار مدیریتی دارد؟

چندگانه سازمان استاندارد و محیط زیست در مورد عدم شماره گذاری ۳۰۰۰ خودروی رنو

هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پتروشیمی امیرکبیر برای بازسازی آشپز خانه! + سند

اینکه چرا احمد درخشنده و سایر مدیران بانک شهر با توجه به میزان تسهیلات اعطایی خود تا کنون این مسئله را اجرایی نکرده اند سؤالی است قصد داریم پاسخ آن را پیدا کنیم. تمامی بانکهای کشور تابع قوانین بانک مرکزی هستند و قوانین داخلی نمی تواند قوانین کلی را نادیده بگیرد. حالا باید از هیئت مدیره بانک شهر پرسید که چه موضوعی باعث شده تا این مسئله در مورد آنها اجرا نشود؟

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار