اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط مدیران گروه خوروسازی سایپا/ عرضه محصولات جدید سایپا کشور را از انواع مشابه خارجی بی نیاز می کند

حزب الله: رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از سالن گروه خودروسازی سایپا گفت: مدیران گروه خودروسازی سایپا با عملکرد مناسبی که داشته اند در اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق عمل کرده اند. به گزارش رصد رو...

حزب الله: رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از سالن گروه خودروسازی سایپا گفت: مدیران گروه خودروسازی سایپا با عملکرد مناسبی که داشته اند در اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق عمل کرده اند.

به گزارش رصد روز به نقل از سایپانیوز،سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز محصولات قابل توجهی در حوزه تجاری سبک، سنگین و باری عرضه کرده است که قابلیت رقابت با انواع محصولات مشابه خارجی را دارد که باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز شده و قابلیت صادرات به سایر کشورها را داراست.

او افزود: توجه ویژه مدیرعامل و مدیران ارشد گروه سایپا به رهنمودهای مقام معظم رهبری باعث ایجاد کارآفرینی و تولید محصولات دانش بنیان شده و زمینه اشتغال ۵۰ هزار نفر را در این گروه خودروساز فراهم کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید خودروهای تجاری به دلیل عدم قیمت گذاری دستوری موفقیت بیشتری نسبت به خودروهای سواری دارد، گفت: بر همین اساس حذف قیمت گذاری دستوری در خصوص خودروهای سواری نیز باید دنبال شود تا این شرکت ها با تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با خودروهای خارجی به دور از زیان، در همین مسیر حرکت کنند.
او با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی همواره پشتیبان صنعت خودروسازی بوده، افزود: این استان دارای بستر مناسب و ظرفیت های متعددی در صنعت قطعه سازی است و انتظار می رود بر اساس این پتانسیل، خطوط جدید تولید در حوزه موتور و گیربکس اتوماتیک راه اندازی شود. میرتاج الدینی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از صنعت خودروسازی، قوانینی را در خصوص رفع موانع تولید وضع کرده تا علاوه بر هموار کردن مسیر تولیدکنندگان این صنعت، خودروسازان قابلیت رقابت با محصولات خارجی و صادرات محصولات را داشته باشند که ضرورت تحقق این هدف، حذف قوانین سخت گیرانه و حذف قیمت گذاری دستوری و ورود به مبحث واردات خودرو است.
او افزود: واردات خودرو در صورت مدیریت صحیح، سکویی برای تعالی و پیشرفت خودروسازان و تولید محصولات با کیفیت خواهد بود که با توجه به ورود گروه خودروسازی سایپا به این حوزه شرایط مناسبی برای صنعت خودرو کشور ایجاد خواهد شد. رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به منظور حمایت بیشتر از صنعت خودرو، مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه، راهکارهای بیشتری را به منظور رفع موانع و مشکلات این صنعت در دستور کار دارد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار