اجرای طرح یارانه دستمزد

یکی از ویژگی های طرح یارانه دستمزد جذب فارغ التحصیلان است که در این طرح حدود۳۹هزار و ۱۱۰ داوطلب شرکت کرده اند. به گزارش رصد روز،یارانه دستمزد طرحی است که دولت بخشی از دستمزد را به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی دارند و زیر ۳۵ سال سن دا...

یکی از ویژگی های طرح یارانه دستمزد جذب فارغ التحصیلان است که در این طرح حدود۳۹هزار و ۱۱۰ داوطلب شرکت کرده اند.

به گزارش رصد روز،یارانه دستمزد طرحی است که دولت بخشی از دستمزد را به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی دارند و زیر ۳۵ سال سن دارند پرداخت می کند.

به موجب این طرح  به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند،۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است. در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شد.

یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

مطابق آمار وزارت کار حدود۶هزار و ۸۱۵ کارفرما در این طرح شرکت کرده اند و این طرح حدود ۳۹ هزار و ۱۱۰ داوطلب داشته است. در راستای این طرح ۳۳ هزار و ۵۲۷قرار داد منعقد شده است و حدود ۶۷۷ قرارداد جاری است.

یکی از ویژگی های این طرح این است که اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد را با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار