اجرای قانون صدور چک به صورت مرحله به مرحله

بر اساس قانون اصلاح قانون صدور چک از بیستم دی ماه صدور چک به متقاضیان واجد شرایط صرفا از طریق سامانه صیاد انجام می شود و دارندگان دسته چک، اجازه صدور چک در وجه حامل را نخواهند داشت.

به گزارش رصد روز ، به نقل از روابط عمومی بانک تجارت و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قانون صدور چک به صورت مرحله به مرحله اجرائی خواهد شد.

بر اساس این قانون، پذیرش و کارسازی برگه چک های مربوط به دسته چک های ارائه شده به مشتریان پس از تاریخ بیستم دی ماه سال جاری که در وجه حامل صادر شده اند ممنوع است. همچنین برگ چک های مربوط به دسته چک های ارائه شده به مشتریان پس از تاریخ بیستم دی ماه سال جاری همچنان تا اطلاع ثانوی امکان انتقال به اشخاص از طریق ظهر نویسی یا ثبت در سامانه صیاد را خواهند داشت.

قانون اصلاح قانون چک در آبان ماه ۱۳۹۷ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تصویب توسط شورای نگهبان در دوازدهم آذرماه همان سال به بانک‌ها ابلاغ شد. بر همین اساس بانک مرکزی اجرای کامل و صحیح قانون را در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر عمده مقدمات مربوط به اجرای این قانون فراهم شده است، لکن به دلیل تغییرات بنیادین در رویه صدور، انتقال، وصول و سایر عملیات مربوط به چک در قانون جدید و آثار و تبعات آن و همچنین به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها مقرر شد اجرای این قانون به صورت تدریجی انجام شود تا ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر، زمینه آگاهی افراد جامعه از قواعد جدید چک میسر شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

روابط عمومی بانک تجارت

مطالب مرتبط

آخرین اخبار