احتمال عبور اوج مصرف برق از خط قرمز در ۲۴ ساعت آینده

دبیرستاد راهبری اوج بار گفت: پیش‌بینی می‌شود با تداوم روند افزایشی دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده مصرف برق از خط قرمز عبور کند.

به گزارش رصد روز، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) «غلامعلی رخشانی مهر» افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر نقاط کشور روبه افزایش است و این موضوع باعث افزایش شدید مصرف برق خواهد شد.

وی با پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به هفته گذشته، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از بروز خاموشی استفاده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: بازرسی از اداره‌های پرمصرف آغاز شده و این اقدام فردا نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در همین راستا برق اداره‌هایی که مصرف خود را به ۵۰ درصد کاهش ندهند، قطع خواهد شد.

رخشانی مهر همچنین با اشاره به نقش مشترکان صنعتی و کشاورزی در کنترل مصرف برق، از آنان خواست، فردا (چهارشنبه) همکاری‌های خود با صنعت برق را در ساعت‌های اوج بار (۱۲ تا ۱۸) بیشتر کنند.

دبیرستاد راهبری اوج بار همچنین از مشترکان خانگی نیز خواست تا مصرف خود را تا حد امکان کاهش دهند و از بروز خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

براساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته میزان مصرف برق کشور در ساعت ۱۲ و ۵۳ دقیقه به ۵۶ هزار و ۵۶۵ مگاوات رسید.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط