اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و از اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش رصد روز، مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور گفت: بودجه سال جاری در روزهای پایانی سال گذشته به تصویب هیات‌امنای تامین اجتماعی رسیده است و پس از انجام اصلاحاتی در ضوابط اجرایی به استان‌ها ابلاغ شد.

وی گفت: بودجه سازمان تامین اجتماعی از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

افزایش اعتبار تسهیلات بازنشستگان

سالاری افزایش اعتبار مربوط به اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به دو هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ را گام مهمی برای افزایش ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری نیز ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

وی پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: پرداخت مطالبات به ویژه در حوزه نسخه الکترونیک باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و در اسناد کاغذی نیز مطالبات را مطابق روال گذشته پرداخت می‌کنیم.

افزایش حمایت از بیماران صعب‌العلاج

سالاری افزود: در بیماری‌های صعب‌العلاج تعهدات سازمان تامین اجتماعی به نزدیک ۱۰۰ درصد می‌رسد و ساز و کار جداگانه‌ای برای این بخش پیش‌بینی شده است و با دولت و بیمه سلامت در این مسیر همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این کارها هرچند هزینه حوزه درمان تامین اجتماعی را بالا می‌برد اما موجب افزایش کیفیت و ارتقای خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش خواهد بود و این طرح قطعا به صورت اختیاری و با ساز و کارهای تشویقی اجرا می‌شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

روزنامه ایران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار