ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون‌های مجلس

رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس قرار دارد و هر کمیسیون بندها، تبصره‌ها و بودجه اختصاص یافته به بخش‌های تخصصی در این لایحه را بررسی می‌کند. به گزارش رصد روز،نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای...

رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس قرار دارد و هر کمیسیون بندها، تبصره‌ها و بودجه اختصاص یافته به بخش‌های تخصصی در این لایحه را بررسی می‌کند.

به گزارش رصد روز،نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته برگزار می‌شود و طبق آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌ها این هفته فرصت دارند تا گزارش جمع بندی خود را از بودجه دستگاههای مختلف را در حوزه های تخصصی خود احصا کرده و به کمیسیون تلفیق بودجه ارایه دهند تا در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور بررسی این کمیسیون قرار گیرد.
کمیسیون های تخصصی مجلس علاوه بر جمع بندی خود از لایحه بودجه ۱۴۰۲، این هفته انتخاب اعضای خود برای حضور در کمیسیون تلفیق برنامه هفته توسعه را کلید می زنند.
علاوه بر این، موارد زیر در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار دارد:
کمیسیون اصل ۹۰ : اعضای این کمیسیون روز دوشنبه در جلسه ای با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی و علیرضا زاکانی شهردار تهران وضعیت مدیریت و تنظیم بازار کالاهای اساسی رفع موانع حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی را بررسی می‌کنند.
همچنین این کمیسیون صبح یکشنبه با حضور محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک، نوسانات ارزی اخیر و نحوه اجرایی شدن قانون اصلاح صدور چک را بررسی می کند.
کمیسیون اقتصادی در روز دوشنبه میزبان سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود تا وی به سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.
همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان روز سه شنبه در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می یابد.
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در کمیسیون بهداشت مجلس حضور می یابد تا موضوع استیضاح وزیر بهداشت با حضور نماینده متقاضی مورد بررسی این کمیسیون قرار گیرد.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز روز یکشنبه جلسه مشترکی با احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار می‌کند و در نشست دیگری بررسی طرح تشکیل پدافند غیر عامل را در دستور کار خود دارد.
رادان همچنین قرار است در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بودجه سال‌ آینده نیروی انتظامی را مورد بررسی قرار دهد؛ این کمیسیون با حضور وزیر اطلاعات نیز بنا دارد بودجه امنیتی کشور در سال آینده را بررسی کند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار