ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان «ایران زمین» با استقرار سیستم مدیریت کیفیت

از آنجا که سازمان های ارائه‌دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت میکنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابتی شناخته میشود؛ بانک ایران زمین ضمن توجه به این اصل تلاش کرده با راه اندازی سیستم مدی...

به نقل از رصد بورس؛ مجموعه استانداردهای ایزو، بدین منظور تدوین شده اند تا سازمان ها را از هر نوع و در هر اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای مؤثر سیستم های مدیریت کیفیت یاری دهند. اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت در هر سازمانی، توانایی آن را در ارائه خدماتی که دلخواه مشتری باشد برآورد می کند و هدف از استقرار این سیستم، افزایش رضایت مشتریان است. بدهیی است که برای راهبری و اداره موفق یک سازمان باید آن را به گونه ای نظام مند و شفاف هدایت و کنترل کرد. این موفقیت می تواند در سایه استقرار و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریتی باشد که برای بهبود پیوسته سازمان طراحی شده است و در عین حال به نیازهای مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی توجه می کند. برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد های ایزو، باید وضعیت موجود، نقاط ضعف، نقاط قوت و تطابق سازمانی را شناسایی و با این استانداردها مقایسه کرد. ممکن است سازمان ها به این نتیجه برسند که بسیاری از نیازمندی های موجود در استانداردهای ایزو را در حال حاضر رعایت می کنند، ولی چگونگی آنها ثبت نشده است. استاندارد ایزو تأکید می کند که یک سازمان به تعیین، اجرا، مدیریت، بهبود مستمر و اثر بخشی فرایندهایی که در سیستم مدیریت کیفیت مورد نیاز است اهمیت می دهد و تأثیر متقابل این فرایندها را به منظور به دست آوردن اهداف سازمان مدیریت می کند.
اما تنوع فعالیت ها، فرآیندها و پیچیدگی مدیریت بر آنها، اهمیت برنامه ریزی و زمانبندی اصولی و منطقی در انجام امور، کنترل هزینه ها، اصلاح و بهبود دستورالعمل ها و روشهای اجرایی، مدیریت، کنترل و گزارشات پیشرفت اهداف، برنامه ها و پروژه ها، استفاده بهینه از کلیه منابع سازمان شامل نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات و نیز یکپارچه سازی و ایجاد زبان مشترک بین کلیه واحدهای زیرمجموعه تحت نظارت از جمله مواردی است که اهمیت استقرار سیستم مدیریت کیفیت دوچندان می کند.
با چنین تفاسیری بانک ایران زمین به عنوان بانکی مردم محور به منظور ارتقای سطح کارایی و بازدهی اقدامات این بانک، سیستم مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی را راه اندازی کرد.
از آنجا که سازمانهای ارائه‌دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک¬ها در محیطی با محصولات غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آنها به عنوان اولین سلاح رقابتی شناخته می شود؛ بانک ایران زمین ضمن توجه به این اصل تلاش کرده با راه اندازی سیستم مدیریت کیفیت، سطح رضایتمندی مشتریان خود را ارتقا دهد.
بر اساس این گزارش، در جلسه ای که با حضور معاون مالی و پشتیبانی، مدیر امور پشتیبانی و مهندسی، مدیر امور روابط عمومی و ریاست حوزه مدیرعامل، ریاست آموزش، ریاست اداره مهندسی و املاک، ریاست اداره خدمات و جمعی از کارشناسان برگزار شد، «سیستم مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی بانک ایران زمین » راه اندازی شد.
عبدالمجید پورسعید در همین رابطه با اشاره به بحث استاندارد سازی امور اجرایی در بانک ها گفت: صنعت بانکداری در سال های اخیر پوست اندازی کرده است و در دنیای رقابتی امروز، انتظارات از بانک ها متفاوت از گذشته است، بنابراین تمامی امور در همه بخش ها باید با کیفیت و در نهایت دقت اجرا شود.
وی تاکید کرد: بخش پشتیبانی بانک یکی از حوزه های مهم بانک است و استقرار سیستم مدیریت کیفیت در این بخش می تواند در اجرای امور مطابق با استاندارد و بهبود عملکرد این حوزه موثر باشد.
در ادامه مجید رضی زاده معاون مالی و پشتیبانی بانک ایران زمین، در تشریح نحوه اخذ گواهی مدیریت کیفیت در مدیریت پشتیبانی گفت: دریافت سیستم مدیریت کیفیت تنها بخشی از امور است و در واقع این سیستم باید در بطن گروه استقرار یابد و مولفه های آن جزو فرهنگ سازمانی قرار بگیرد.
در این جلسه همچنین داود فصیحی مدیر امور پشتیبانی و مهندسی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کارکنان حوزه پشتیبانی اظهار داشت: استقرار مدیریت کیفیت سبب خواهد شد عملکرد گروه مطابق با استانداردهای مورد قبول انجام گیرد و کارایی و بازدهی اقدامات انجام شده را افزایش خواهد داد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط