از حقوق آنچنانی تا حق السعی ۴۴۰ میلیون تومانی در سمگا + سند

این شرکت که در حال حاضر توسط اسفندیار حیدری پور مدیریت می شود به تازگی صورتهای مالی شش ماهه خود را منتشر کرده که در آن دو موضوع قابل بررسی است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نخستین هلدینگ خصوصی گردشگری ایران و اولین بخش ایرانی در سازمان جهانی گردشگری شاید برای بسیاری ها با اسم سمگا شناخته می شود. شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که در گزارش قبل درباره تعداد صندلی های در اختیار اعضای هیئت مدیره اش صحبت شد ( اینجا کلیک کنید ) در جدیدترین بررسیها یافته های دیگری را در اختیار قرار می دهد. این شرکت که در حال حاضر توسط اسفندیار حیدری پور مدیریت می شود به تازگی صورتهای مالی شش ماهه خود را منتشر کرده که در آن دو موضوع قابل بررسی است.

صورت مسئله حقوق های بالا و حق السعی مدیران

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پایان ۶ ماهه سال جاری طبق آنچه که نشان می دهد ۲۶ کارمند داشته. این تعداد کارمند بنا بر صورتهای مالی ۲۹ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال حقوق و دستمزد دریافت کرده اند که سهم هریک از آنها طی ماه به بیش از ۱۸۰ میلیون ریال خواهد شد.

اما این موضوع تنها مسئله سمگا نیست. مورد دیگری که باید به آن دقت کرد حق السعی مدیران آن است که رقم ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی را نشان می دهد البته باید دید منظور از حق السعی چیست و این مبلغ به کدام مدیران پرداخت شده؟ در این مورد اسفندیار حیدری پور به عنوان رأس هرم این مجموعه بهتر از هرکسی قادر به پاسخگویی خواهد بود.

بدون شک چنین مسائلی در شرایط فعلی اقتصاد کشور که بسیاری از مردم به واسطه کرونا و تبعات آن در صنایع گاهاً از دریافت حداقل حقوق نیز برخوردار نیستند می تواند مسائلی را ایجاد کند. اما در همین اوضاع و احوال شاهد درج رقمهای آنچنانی برای مدیران و کارمندان برخی از شرکتها هستیم که میتواند محل رسیدگی و چکش کاری باشد. موضوع پرداخت حقوق در بخش خصوصی در سالهای گذشته برخی از رفتارها و کنش ها را در محاکم قضایی و فضای اجتماعی شکل داده و برخی ادبیات مدیران نجومی بگیر از همان زمان باب شد. امیدواریم که در سمگا شاهد چنین مسئله ای نباشیم زیرا مدیران نام آشنای آن بهتر از هر کسی با تأثیرات این موضوع روی مردم آشنا هستند.

 

بیشتر بخوانید:

۱۵ صندلی در اختیار ۴ نفر از اعضای هیئت مدیره سمگا

فوق لیسانس جغرافیای سیاسی عضو هیئت مدیره شرکت رادیاتور ایران

فاصله معنادار تولیدی شرکت پگاه تهران با ظرفیت عملی و یک ابهام + سند

حال ناخوش شرکت کارخانجات مخابراتی ایران

فوق لیسانس علوم سیاسی عضو کمیته حسابرسی شرکت داروسازی ابوریحان

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار