حال ناخوش شرکت کارخانجات مخابراتی ایران

نماد لکما که متعلق به این شرکت می باشد در بازار زرد پایه فرابورس فعالیت می کرد که آنطور که مشخص است ظاهراً از این بازار نیز لغو پذیرش شده و نمادش به حالت ممنوع_متوقف درآمده است. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران یکی از قدیمی بخشهای تولیدی کشور است. شرکتی که با بیش از ۴۱ سال سابقه اولین و بزرگترین تولید کننده مراکز تلفن ثابت و سیار است. نماد لکما که متعلق به این شرکت می باشد در بازار زرد پایه فرابورس فعالیت می کرد که آنطور که مشخص است ظاهراً از این بازار نیز لغو پذیرش شده و نمادش به حالت ممنوع_متوقف درآمده است.

کارخانجات مخابراتی ایران

زیان انباشته ۲ هزار میلیارد ریالی در پایان سه ماهه ۹۸ و زیان خالص ۱۵۱ میلیارد ریالی باعث شده تا وضعیت خوبی در این شرکت در جریان نباشد. سید علیرضا مریخی که مدیریت این کارخانه را در اختیار دارد ظاهراً برای برگرداندن آرامش به این شرکت قدیمی باید حسابی عزمش را جمع کند تا اتفاق بدی برای این شرکت قدیمی نیفتد.

البته در این میان باید سایر اعضای هیئت مدیره نیز کمک حال او باشند تا هرچه سریعتر این شاهد جریانات مثبت در شرکت کارخانجات مخابراتی ایران باشیم.

در حال حاضر نماد لکما با نسبت قیمت به سود آوری ( P/E ) و EPS منفی در بازار بورس روزگار خوبی را پشت سر نمی گذارد. P/E منفی ۹۲.۲۵ و EPS منفی ۱۲۶ برای یکی از قدیمی ترین کارخانجات کشور جال نیستند مضافاً اینکه ضریب نقدشوندگی پائین این نماد نیز برای خیلی ها می تواند زنگ هشدار باشد. ۶۹.۲۹% ضریب نقدشوندگی برای فعالان بازار سرمایه اصلا جالب نیست خصوصاً اینکه این ضریب برای سایر همگروهی های لکما بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید:

۹ ماه بدون تولید و فروش اما فعال در بورس / ایران ارقام انحلال یا بقا؟

علت لغو مجوز سه کارگزاری

ماشین سازی اراک در رکود

لیست مدیران چندشغله شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

تناقض سودسازی وشمال در بورس و واقعیت موجود + سند

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار