استخراج بیت‌کوین سخت‌تر شد

میزان سختی استخراج شبکه بیت‌کوین به ۲۷٫۹ درصد کاهش یافت. این میزان، بزرگترین کاهش سختی شبکه از سال ۲۰۰۹ بوده است.

به گزارش رصد روز ، در حالی که شبکه بیت‌کوین خود را با افت شدید میزان هش‌ریت تنظیم می‌کند، میزان سختی استخراج شبکه بیت‌کوین به ۲۷٫۹ درصد کاهش یافت. این میزان، بزرگترین کاهش سختی شبکه از سال ۲۰۰۹ بوده است.

بر اساس به‌روز‌رسانی جدید، سطح سختی استخراج شبکه بیت‌کوین به ۲۰۱۶ بلاک رسیده که تقریبا معادل هر دو هفته است. این رقم با برآورد ایجاد یک بلاک در هر ۱۰ دقیقه و همچنین با درنظر گرفتن نوسانان شدید هش‌ریت بدست آمده است.

 

 

بر اساس آمار بدست امده، میانگین هش‌ریت هفت‌روزه بیت‌کوین در یک ماه گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است. علت اصلی این افت، ممنوعیت گسترده استخراج بیت‌کوین در چین بوده  است. اتفاقی که موجب شده برخی ماینرها به دنبال کشور دیگری برای استخراج خود باشند.

هر چه میزان هش‌ریت پایین‌تر باشد نرخ تولید هر بلاک بیت‌کوین هم کمتر می‌شود. بنابراین قدرت هش باقی‌مانده نمی‌تواند در سطح سختی بالا خود را وفق دهد. در دو هفته گذشته، بلاک‌های بیت‌کوین به طور متوسط هر ۱۳٫۹ دقیقه ایجاد شده‌اند که بسیار بالاتر از نرخ معمول بوده است. در اول جولای، تولید هر بلاک بیت‌کوین ۱۲۹ دقیقه طول کشید که بیشترین زمان از اول سال ۲۰۱۱ بوده است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار