استنکاف از پرداخت وام فرزند آوری به هر دلیلی غیرقانونی است

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص عدم پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بیان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که ایران با معضل پیری جمعیت مواجه است. به گزارش رصد روز،کیومرث سرمدی گفت: متأسفانه مشکلاتی که در کشور وجود دا...

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص عدم پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بیان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که ایران با معضل پیری جمعیت مواجه است.

به گزارش رصد روز،کیومرث سرمدی گفت: متأسفانه مشکلاتی که در کشور وجود دارد معمولاً ناشی از عدم اجرای قوانین (بخصوص قوانینی که در حل بسیاری از مسائل مهم کمک می‌کند) است، در خصوص پرداخت وام فرزند آوری به افراد، متأسفانه معمولاً با کوتاهی بانک‌ها مواجه هستیم.

نماینده ی مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: شفاف می گویم متأسفانه در کشور بانک‌ها بیشتر به بنگاه‌های معاملاتی تبدیل شده اند و به جای تسهیل گری در امور مختلف اشتغال، فرزندآوری و…. عمدتاً بنگاه داری می‌کنند در واقع خود مانع اصلی سرراه بسیاری از مسائل جوانان هستند.

وی در ادامه متذکر شد: در موضوع عدم پرداخت وام فرزند آوری به افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، مجلس شورای اسلامی ورود کرد در حال حاضر به لحاظ قانونی منعی برای پرداخت وام به این افراد وجود ندارد، حتماً باید با نظارت جدی این مشکل حل و وام فرزند آوری به افراد متقاضی بدون موانع حاشیه‌ای پرداخت شود.

سرمدی همچنین تاکید کرد: طبق موصوبه ی اخیر مجلس شورای اسلامی، پرداخت تسهیلات فرزند آوری باید بدون توجه به مقررات جاری پرداخت وام صورت گیرد، یعنی الزاماتی مانند کارت پایان خدمت در نظر گرفته نشود.

این نماینده در ادامه افزود: نهادهای نظارتی بخصوص کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و یکایک نمایندگان به لحاظ اختیارات قانونی ای که دارند باید نظارت بر پرداخت وام فرزند آوری و عملکرد بانک‌ها در این زمینه را جدی دنبال کنند، و قطعاً این نظارت عملیاتی خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی در پایان افزود: اقدامات و الزاماتی مهمی وجود دارد و حتماً باید با سرعت به آنها پرداخته شود، از جمله‌ی این الزامات مسئله‌ی پیری جمعیت کشوراست که آهنگ خطر آن به صدا درآمده؛ باید مسئولین، نمایندگان و بانک‌ها به مشوق‌هایی موجود به قوانین و تسهیلات مربوط به رشد و جوانی جمعیت، به عنوان یک تکلیف و وظیفه نگاه و راه دستیابی به این تسهیلات هموار کنند نه با بهانه جویی و ایجاد مانع، این مسیر را سخت و دشوار کنند.

مطالب مرتبط