اصلاح ساختار مالی بانک دی جواب داد / تحقق وعده های قیطاسی در کمتر از ۱۰ ماه

رهایی بانکها از زیان انباشته یکی از مهمترین دغدغه های بانکهای مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است که رسیدن به آن اتاق فکر منسجمی را می طلبد که در آن بتوان بدون نیاز به پروسه های پیچیده و تنها در قالب فعالیتهای بانکی امکان پذیر باشد. به گزارش ا...

رهایی بانکها از زیان انباشته یکی از مهمترین دغدغه های بانکهای مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است که رسیدن به آن اتاق فکر منسجمی را می طلبد که در آن بتوان بدون نیاز به پروسه های پیچیده و تنها در قالب فعالیتهای بانکی امکان پذیر باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، روزی که علیرضا قطاسی مدیرعامل بانک دی شد قول داد تا شرایط حاکم بر بانک به سرعت اصلاح شود و ضمن بازگشایی نماد بانک بستری در جهت حرکت بانک به سمت خروج از زیان انباشته ایجاد تعریف شود. اگرچه با توجه به شرایط پیچیده ای که بر سهامداران بانک حاکم بود مسیر اجرایی شدن این وعده ها سخت می نمود اما اراده جدی مدیریت جدید بانک سبب شد تا در کمتر از ۴۰ روز دو مجمع مربوط به سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شود تا منتقدین با فوکوس بیشتری نظاره گر تغییرات اعمال شده باشند.

این بانک که به تازگی نیز موفق به وصول بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات از شرکتهای گروه خود شده در صورتهای نیمه نخست سال نتایجی را رقم زد که اگرچه اشاره به همه آنها در یک گزارش نمی گنجد اما مهمترین آن کاهش زیان خالص بود که از ۵۶ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۰ به  ۱۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال در پایان شش ماهه سال جاری کاهش پیدا کرد.

گفتنیست این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال کمتر نشان می دهد. همچنین میزان زیان انباشته بانک دی که در شش ماهه سال قبل به میزان ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده بود در شش ماهه نخست سال تنها ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد که حاکی از نتیجه دادن اصلاح ساختار مالی بانک در مدت زمان مدیریت قیطاسی است.

همچنین زیان خالص هرسهم بانک طبق صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان شهریور سال جاری از ۴۱۷ ریال در پایان سال قبل به ۱۲۵ ریال در شش ماهه نخست سال جاری کاهش یافت. لازم به ذکرست میزان زیان خالص هر سهم بانک دی در پایان ۶ ماهه سال قبل ۲۳۳ ریال بود.

به نظر می آید آنچه در بانک دی در حال رخ دادنست تقریر وعده های قیطاسی است که امید را به اردوگاه سهامداران بازگردانده.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار