اصلاح قوانین عملیات بانکداری رضایت مشتریان را به همراه دارد

دولت آبادی در میزگرد تخصصی مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در همایش بانکداری اسلامی حضور یافت.

به گزارش رصد روز، دولت آبادی در میزگرد تخصصی مانع زدایی و پشتیبانی از تولید با اشاره به وابستگی نظام تامین مالی وتامین کنندگان در کوتاه مدت و بلند مدت به بانک‌ها گفت: در شرایط اقتصادی و مشکلات تحریم ضرورت اصلاحات در آیین نامه‌ها، مصوبات و قوانین وجود دارد تا امکان ارائه خدمات به تولیدکنندگان تسهیل شود و این موانع نارضایتی مردم را نسبت به شبکه بانکی افزایش می دهد.

مدیرعامل با اشاره اینکه درآمد بانک های خارجی از کارمزد است، افزود: هزینه‌ی دریافتی از کارمزدها حتی قیمت تمام شده‌ی خدمات را پوشش نمی دهد و این امر موجب فشار بر بخش تسهیلات می شود تا بانکها بتوانند سودآوری خود را از محل تسهیلات افزایش دهند.

وی با اشاره به قوانین، مقررات و آیین نامه هایی که به بانک ابلاغ می شود، عنوان کرد: بانک ها ملزم به اجرای این قوانین، مقررات و آیین نامه‌ها هستند و همین اجرای مقررات گاها با توجه به شرایط موجود اجرای آن با مانع همراه و باعث نارضایتی مشتریان می شود که با اصلاحات ساختاری و پایه‌ای قوانین به افزایش سرعت و رضایت مشتریان کمک کند.

دولت آبادی با اشاره به تحریم ها و عدم دسترسی به بسیاری از خطوط مثل فاینانس و ریفاینانس و ال سی های مدت دار گفت: تحمل تمام این مشکلات در کنار افزایش قیمت دلار بر دوش بانک ها است و اصلاح آیین نامه های شورای پول و اعتبار، هیات وزیران و برخی قوانین با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم ها را از ضروریات بهبود فرایندها در تخصیص اعتبار و تعهدات به مشتریان دانست.

همایش سالیانه بانکداری اسلامی، در هفته بانکداری، مقارن با تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا، طی سی سال گذشته برگزار شده و این همایش فرصت مناسبی برای بسط دانش بانکداری، تضارب افکار بین صاحب نظران داخلی و خارجی و هم افزایی میان آنان است.

در این همایش حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور، پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

روابط عمومی بانک تجارت

مطالب مرتبط

آخرین اخبار