اعضای هیئت مدیره پتروشیمی جم اجماع غیر متخصص ها + سند

اعضای هیئت مدیره پتروشیمی جم به سبب عدم ارتباط مدرک تحصیلشان با پتروشیمی جالب توجه به نظر می آیند. اینکه ضعف نظارتی در بخش خصوصی سبب شده تا افراد با هر مدرکی در هر جایگاهی حضور داشته باشند کافی خواهد بود تا این اشتباه تکرار شود؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شرایطی که به گواه بسیاری از کارشناسان عدم بکارگیری نیروهای متخصص یکی از ضعفهای عمده کشور در بخشهای مختلف است که تبعات آن را بارها مشاهده کردیم اما هنوز در برخی سازمانها شاهد بکارگیری افراد غیرمتخصصی هستیم که هرچند به واسطه کلیت مجموعه نتیجه ای قابل قبول می گیرند اما این به معنی تأئید بکارگیری افراد غیرمتخصص در سمتهای تخصصی نیست. به اضافه اینکه وقتی چنین اتفاقی در بخشی می افتد که به واسطه نوع خدماتش دارای ارتباط بین المللی است می تواند به وجاهت کشور خصوصا در مراودات اقتصادی آسیب جدی وارد کند. عدم اشراف چهره ها در حوزه های تخصصی هزینه های زیادی را در چندسال گذشته به کشور تحمیل کرده که نمونه های آن در برخی قراردادهای خودرویی و معاهدات بین المللی مانند برجام وجود دارد. پتروشیمی جم که توسط محمدرضا سعیدی مدیریت می شود در ترکیب هیئت مدیره خود اتفاق عجیبی را مشاهده می کند که پرداختن آن به معنی لزوم توجه به تخصص گرایی و احترام به همه افرادیست که در فضای آکادمیک مدارج تحصیلی تخصصی اخذ می کنند. اعضای هیئت مدیره پتروشیمی جم به سبب عدم ارتباط مدرک تحصیلشان با پتروشیمی جالب توجه به نظر می آیند.

 

 

در معرفی پتروشیمی جم اینطور می خوانیم؛

مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن۱، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می‌رود.
جـم شاخص ترین مجتمع تـولیدی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با تولید و عرضه گریدهای متنوع محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و خارجی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت، یکی از مهمترین مجتمع های صنعتی پتروشیمی در عرصه اقتصاد به شمار می‌رود.
شرکتی با این خصوصیات آیا نباید در سطح مدیریت عامل خود فردی را با تحصیلات مرتبط در حوزه پتروشیمی ببیند. اینکه تمام اعضای هیئت مدیره این شرکت بدون مدرک تخصصی در آن حضور دارند محلی برای ایجاد شائبه نیست؟ آیا در بین تمام افرادی که می توانستند به واسطه مدرک و تخصص خود کارآیی قابل قبولی داشته باشند کسی نبود که در هیئت مدیره پتروشیمی جم حضور یابد تا شاهد اجماع غیرمتخصص ها در آن نبشیم؟ آیا اینکه ضعف نظارتی در بخش خصوصی سبب شده تا افراد با هر مدرکی در هر جایگاهی حضور داشته باشند کافی خواهد بود تا این اشتباه تکرار شود؟ اعضای هیئت مدیره پتروشیمی جم چنین اجماعی در مورد خودشان تعجب آور نمی بینند؟

مطالب مرتبط

آخرین اخبار