اعطای بیش از ۹۰۰۰ فقره تسهیلات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط بنیاد شهید

در ۲ ماه ابتدای سال جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ۹۷۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۷۷۱ میلیارد ریال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران عضو صندوق پرداخت کرده است.

به گزارش رصد روز، در ۲ ماه ابتدای سال جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ۹۷۹۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۷۷۱ میلیارد ریال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران عضو صندوق پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک دی به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران واحد ارزیابی و عملکرد اداره کل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش اعتبار تسهیلات وام کارت اعتباری از ۲۲۰ به ۳۲۰ میلیارد تومان و پرداخت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون به ۳۲۰۰ ایثارگر و افزایش اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه از ۲۰ به ۶۰ میلیارد تومان و پرداخت ۴۳۳۳ فقره وام به ایثارگران خبر داد.

بر اساس گزارش واحد ارزیابی و عملکرد اداره کل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری تبدیل وضعیت ایثارگران موضوع بند د» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ هماهنگی تخصیص پنج درصد از مسکن ملی هر استان به ایثارگران فاقد مسکن و کلنگ‌زنی پروژه مسکونی ۲۲۴ واحدی ایثارگران زنجان نیز از دیگر اقداماتی که صورت گرفته، بوده است.

تمام مراکز ایثار در مراکز استان‌ها با مبالغ مورد نیاز و رقمی معادل هزار میلیارد تومان تکمیل شده و سامانه دیدار نیز راه‌اندازی شده است.

از جمله اقدامات فرهنگی این بنیاد شروع سفر به عتبات پس از سال‌ها بود که با اعزام ۳۰ هزار نفر در سال جاری اجرایی شد و خاطره‌نگاری والدین شهدا، تهیه و تولید فیلم و مستند، برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی و  رونمایی از سامانه اسناد افتخار از دیگر اقدامات فرهنگی این بنیاد محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از گزارش واحد ارزیابی و عملکرد اداره کل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران که مرتبط با اقدامات این بنیاد برای اعضای خود در حوزه بهداشت و درمان است، می‌توان به اقداماتی از جمله شروع ساخت ۱۰ هزار تخت آسایشگاهی و  ۱۰ هزار تخت بیمارستانی، انجام موفقیت‌آمیز عمل کاشت ایمپلنت مصنوعی برای نخستین بار در کشور برای جانباز ۷۰ درصد، تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز جانبازان به تعداد ۱۸۲ هزار و ۴۸۹ نفر، افتتاح بخش چهار و بخش اورژانس بیمارستان روانپزشکی نیایش و نیز افتتاح بخش روزانه کاردرمانی بیمارستان بوستان اهواز اشاره کرد.

همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی دستگاه‌ها در زمینه فرهنگی، آموزشی، اشتغال، بهداشت و درمان و… از دیگر اقدامات این بنیاد محسوب می شود.

اما در حوزه  رفاهی اجتماعی می‌توان به افزایش حقوق والدین، کمک معیشتی و حق پرستاری هر یک به میزان ۶۰ درصد، آغاز پرداخت پاداش‌ها که برخورداری بیش از ۴۰۰ هزار ایثارگر را در بر خواهد داشت و پرداخت بدهی‌های بنیاد به تمام طلبکارانش اشاره کرد.

بر اساس این گزارش شروع احداث ۲ کمپ بزرگ در شمال و جنوب کشور(رامسر و قشم) با ظرفیت پذیرایی تا یک میلیون نفر در سال، آغاز واگذاری خودرو به ایثارگران پس از ۱۰ سال و واگذاری سالانه ۱۰ هزار خودرو از دیگر عملکردهای این بنیاد محسوب می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار