اعلام اسامی متخلفان بورسی با منع قانونی روبروست / تغییر دامنه نوسان صحت ندارد

سازمان بورس برخورد قوی و محکمی در این باره داشت و تا جایی که امکان داشت با قویترین موضع تصمیماتی درباره آنها گرفته شده اما قانون اجازه اعلام اسامی را نمی دهد هرچند که باید ساز و کاری فراهم کرد تا مردم از چنین مسائلی آگاه شوند

به گزارش رصد روز ، امروز محسن عیلزاده نماینده مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به بیان گزارشهایی پرداخت که می تواند برای فعالان بازار سرمایه جالب توجه باشد. تغییر دامنه نوسان ، اثر FATF بر بازار سرمایه و چرا عدم اعلام اسامی متخلفان بورسی از جمله سؤالاتی بود که این نماینده مجلس به آنها پاسخ داد.

 

محسن علیزاده در خصوص تغییر دامنه نوسان بورس اعلام کرد که هر تصممی در این باره منوط به نظر شورای عالی بورس است و این موضوع تا امروز در این شورا رد شده و به احتمال قریب به یقین صورت نخواهد گرفت. این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه باید بررسی تغییر دامنه نوسان با مستندات کافی همراه باشد گفت: این موضوع در این شرایط کمکی به ساختار بازار سرمایه نمی کند و باید مسئله را به طریق دیگری حل و فصل کرد.

 

وی درباره جدیدترین تصمیمات بازار سرمایه نیز توضیح داد: سرمایه گذاری در صندوقهای بانکی با افزایش سقف از ۱۰ هزار به ۳۰ هزار میلیارد تومان همراه بود و به اضافه اینکه به بانکها اجازه داده شده تا هر تعداد صندوقی که ذوست دارند را تأسیس کنند.

 

مسئله خرید سهام عدالت که نگرانی های این موضوع بر ریزشهای اخیر بازار سرمایه تأثیر داشته بیان کرد: مقرر شد ۲۰ تا ۵۰ درصد تعهدات خرید اوراق دولتی به سهام عدالت اختصاص پیدا کند و این موضوع بدون شک می تواند جو روانی حاصل از این مسئله را مرتفع کند.

 

این نماینده مجلس درباره اثر FATF بر بازار سرمایه گفت: اگر بنا در این بازار به منطق باشد قاعدتاً این مسئله هیچ تأثیری نباید بر بورس داشته باشد اما نباید فراموش کنیم که این جمله تنها یک گزاره منطقی است در حالیکه بررسی روند تحرکات اخیر نشان می دهد که اثرات هیجانی در این مقطع بازار بیشتر بوده و تبعات آن را به وضوح مشاهده کردیم.

 

وی درباره عدم اعلام اسامی متخلفان بورسی بیان کرد: سازمان بورس برخورد قوی و محکمی در این باره داشت و تا جایی که امکان داشت با قویترین موضع تصمیماتی درباره آنها گرفته شده اما قانون اجازه اعلام اسامی را نمی دهد هرچند که باید ساز و کاری فراهم کرد تا مردم از چنین مسائلی آگاه شوند. اما اسامی این متخلفان در اختیار دستگاه قضا گذاشته شده است.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار