اعلام جزییات بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق

معاون اول رییس‌ جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق را ابلاغ کرد.

به گزارش رصد روز، معاون اول رییس‌ جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان گاز و برق را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در نشست ۲۸ فروردین ماه، آیین‌نامه تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونت‌گاهی عشایری گاز و برق را در اجرای حکم مندرج در جزء (۱) بند (هـ) تبصره (۶) قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به تصویب رساند.

بر این اساس، حداکثر مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارات مندرج در ردیف‌های مربوط در جدول شماره (۹) قانون بودجه امسال کل کشور و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال گذشته با پوشش تمامی مشترکان جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد منعقد شده است.

تعهدات خسارت‌های انسانی ناشی از آسیب‌ به واحدهای تجاری و مسکونی یکسان است و سایر شرایط مربوط به تعهدات بیمه‌گر و پرداخت خسارت، تابع قراردادهای منعقد شده با بیمه‌گر و بیمه‌گزار است.

بیمه‌گزار موظف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه از قبیل حق بیمه وصولی و خسارت‌های پرداختی را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

همچنین وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو  موظف هستند تا گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای از محل منابع این جزء را از شرکت‌های مذکور اخذ و آن را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، انرژی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهند.

مطالب مرتبط