اعلام زمان سومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت اعلام کرد که در هفته جاری، سومین مرحله فروش خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو اجرا خواهد شد. به گزارش اختصاصی رصد روز ، منوچهر منطقی ضمن اعلام زمان برگزاری سومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه ف...

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت اعلام کرد که در هفته جاری، سومین مرحله فروش خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو اجرا خواهد شد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، منوچهر منطقی ضمن اعلام زمان برگزاری سومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو افزود: دو شرکت بزرگ خودروساز کشور از ابتدای سال جاری تا تاریخ دوم شهریورماه،در حدود ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودروی سبک تولید کرده اند  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص بهره مند شده است.

منطقی همچنین آماری در رابطه با میزان تولید دو خودروسازی سایپا و ایران خودرو ارائه داد و گفت: روند رو به رشد تولید خودروی کامل بعد از گذشت ۳ سال در این دو خودروسازی در حال تثبیت است. از این رو، در دولت سیزدهم  افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ خودروسازان و کاهش ۳۰ درصدی تعداد تعهدات معوق، با هدف تحقق برنامه‌های ساماندهی وضعیت نامطلوب صنعت خودروی کشور در حال اجراست.

دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ تیرماه برگزار شد و نتایج قرعه کشی مرحله دوم نیز از طریق همین سامانه اعلام شد. در دور دوم قرعه کشی، طی مدت ۴ روز، بیش از۵ میلیون متقاضی ثبت نام کرده و در حدود ۱۰۰ هزار محصول از خودروسازان دولتی و خصوصی عرضه و به فروش رسید. در مرحله دوم قرعه کشی، برخی محصولات از جمله اکثر محصولات خودروسازی سایپا از دور قرعه کشی خارج شده و تنها از طریق ثبت نام به متقاضیان اختصاص یافت. دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیز، از آغاز ثبت نام تا مرحله اعلام برندگان و تخصیص، با اختلالاتی در سامانه و ناهماهنگی هایی در اعلام زمان برندگان همراه بود.

مرحله اول تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه نیز پس از سپری کردن کش و قوس های فراوان در رابطه با نحوه تخصیص خودرو توسط وزارت صمت، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، با نشانی sale.iranecar.com در دسترس قرار گرفت و با در نظر گرفتن بازه زمانی یک هفته ای، امکان ثبت نام برای متقاضیان خرید خودرو ایجاد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط