افتتاح پروژه های خودکفایی قطعات «تارا»

همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید انواع ECU خودروهای بنزینی و گازسوز در شرکت سازه پویش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رصد روز، به گزارش شاتا، راه اندازی این خط با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۲ میلیون یورو و ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد به صورت ریالی ضمن خودکفایی کشور در تولید ECU برای ۶۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی و برای۱۷۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم کارآفرینی کرده است.

در شرایط تشدید تحریم ها قطعه ECU به نوعی مهمترین قطعه این صنعت از نظر ضرورت خودکفایی و تولید داخل محسوب می شود. کما این‌که در سالهای اخیر اسناد متعددی به منظور الزام و ترغیب در خصوص خودکفایی این قطعه از سوی نهادهای سیاست گذار نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شده است.

خط تولیدECU   ۱۶ بیتی شرکت سازه پویش قادر است در سه شیفت کاری، ۱۵۰۰ قطعه انواع ECU را تولید و تست کند. در فاز دوم و با راه اندازی خط  ECU 32 بیتی که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد، این شرکت جمعا به تولید سه هزار قطعه در روز دست خواهد یافت.

در ادامه برنامه افتتاح طرح های صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر، با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید بوستر ترمز محصول تارا در شرکت آذین تنه به بهره برداری رسید.

راه اندازی خط تولید بوستر ترمز تارا با سرمایه‌گذاری بالغ بر۴۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۳۰ نفر را فراهم آورده است.

سامانه ترمز خودروی تارا یکی از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین سیستمهای ترمز خودروهای کشور است که کاملا براساس استانداردهای روز جهانی و با استفاده از تجارب بین‌المللی در شرکت آذین تنه، طراحی شده و به مرحله تولید رسیده است.

خطوط تولید این شرکت به صورت تمام اتوماتیک و با استفاده از دانش مهندسی جوانان و نخبگان ایرانی طراحی و ساخته شده است.
میزان تولید این خط ۴۵٠ هزار مجموعه ترمز با ظرفیت داخلی سازی ٩۵ درصد است.

در ادامه افتتاح پروژه های توسعه ای ایران خودرو، امروز خط تولید موتور الکتریکی برخی مجموعه های خودرو از جمله برف پاک کن و شیشه بالابر با حضور وزیر صمت در شرکت اتحاد موتور به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

 

ایکوپرس

مطالب مرتبط