افت تولید در ایران خودرو

گروه خودروسازی ایران خودرو که با گذشت 4 ماه از سال جدید هنوز صورتهای مالی 12 ماهه 98 خود را منتشر نکرده و در آخرین صورتهای مالی خود که مربوط به پایان آذر ماه سال گذشته است با زیان خالص 79.948 میلیارد ریالی روبروست حالا در بررسی گزارش ماهی...

به گزارش رصد روز ، گروه خودروسازی ایران خودرو که با گذشت ۴ ماه از سال جدید هنوز صورتهای مالی ۱۲ ماهه ۹۸ خود را منتشر نکرده و در آخرین صورتهای مالی خود که مربوط به پایان آذر ماه سال گذشته است با زیان خالص ۷۹.۹۴۸ میلیارد ریالی روبروست حالا در بررسی گزارش ماهیانه خود افت تولید را نشان می دهد.

آبی پوشان جاده مخصوص که در اردیبهشت سال جاری ۴۲.۱۶۸ دستگاه خودرو تولید کرده بودند در خردادماه نتوانستند به این میزان تولید دست پیدا کنند و در نهایت با ۳۸.۶۲۸ دستگاه تولید به کار خود خاتمه دادند.

 

ایران خودرو که در حال حاضر با ۳۰۱ میلیارد و ۶۵۶ میلیون سهم در بازار بورس فعالیت می کند اصلی ترین سهامداران خود را شرکت تدبیر سرمایه آراد با ۱۵.۲۳% و سازمان گسترش و نوسازی ایران با ۱۲.۱% می بیند.

این گروه خودروسازی جاده مخصوص که در حال حاضر فرشاد مقیمی را به عنوان سکاندار هدایت خود دارد بناست که در سال ۹۹ کاستی سالهای قبل را جبران کند و با افزایش تولید و تنوع محصولات به سمت سودآوری گام بردارد. هرچند که رقم بالای زیان انباشته این شرکت در آخرین وضعیت صورتهای مالی تردیدهایی را در این زمینه به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید…

کاهش ۱۹۸ درصدی سود حاصل از فروش اقساطی گروه خودروسازی سایپا

مدرک تحصیلی غیر مرتبط اعضای هیئت مدیره بانک سینا

کدام بخشها بیشترین و کمترین نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی را در سال ۹۸ داشتند؟

 

آنچه که مشخص است راه حل پیشرفت در صنعت خودروسازی پیاده کردن بازار رقابتی خواهد بود که متأسفانه در حال حاضر می تواند در حد یک آرزو باقی بماند. فرشاد مقیمی که از وزارت صنعت پس از دستگیری هاشم یکه زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو به عنوان مدیر جدید این گروه خودرویی معرفی شد جا دارد حالا که از یک نهاد نظارتی به یک مجموعه تولیدی اضافه شده و ضعف و قوت چنین مجموعه ای را می شناسد هر تلاشی را که لازم است انجام دهد تا حالا که بازار خودرو به صورت انحصاری دست دو خودروساز کشور است برنامه های خود را پیاده سازی کند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آخرین اخبار