افزایش تولید و توزیع اقلام اساسی در کشور

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید و توزیع اقلام اساسی در کشور خبر داد.

به گزارش رصد روز ،  سیدجواد ساداتی نژاد گفت: از دیشب برداشت یارانه ماه اول (اردیبهشت) طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها آزاد و از امروز نیز چهار کالای اصلی مشمول تغییر نرخ ارز شدند. در تامین کالا‌های اساسی به ویژه مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر مشکلی در کشور نداریم. صف‌هایی که امروز در بازار برای تهیه اقلام اساسی تشکیل شده، به علت افزایش تقاضای ناشی از تغییر نرخ است و ارتباطی به کمبود کالا ندارد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، به منظور تامین اقلام اساسی مورد تقاضای مردم، کشتارگاه‌ها که معمولاً روزهای پنجشنبه و جمعه‌ فعال نیستند، این هفته فعال شده اند. اسفند و فروردین ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای تامین مرغ گوشتی صورت گرفته و تا پایان اردیبهشت نیز، همین میزان جوجه ریزی انجام خواهد شد. شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم، در اردیبهشت ۲۰ هزار تن مرغ مازاد خرید داشته و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

آقای ساداتی نژاد می‌گوید: در مورد روغن در ادامه ۱۲۰ هزار تن قبلی، دیروز نیز ۸۰ هزار تن روغن خام بین کارخانه‌های تولید روغن خوراکی تقسیم شده و سه شیفت کار می‌کنند. صف‌های موجود در بازار برای تهیه روغن به علت این است که هنوز روغن با نرخ جدید در بازار وجود دارد که با اتمام آن‌ها و توزیع روغن با نرخ جدید، بازار به آرامش خواهد رسید.

آن طور که وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده، نان‌های سنتی، دارو و بنزین نیز هیچ تغییر قیمتی نخواهد داشت و مبالغ واریزی به حساب مردم، تغییرات قیمتی را پوشش خواهد داد؛ در برخی دهک‌ها بیشتر از تغییر قیمت‌ها واریز شده است. عرضه‌های جدید نهاده‌های دامی برای مرغداران و دامداران نیز از شنبه آغاز می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار