افزایش حقوق میلیونی برای سربازان + جزئیات

یک منبع آگاه از افزایش بیست درصدی حقوق سربازان خبر داد. به گزارش رصد روز،در فروردین ماه سال جاری، کمیسیون های زیادی برای افزایش حقوق این قشرها صورت گرفت اما باز هم زمان قطعی از افزایش حقوق به دست نرسید. افزایش حقوق یکی از موضوعات پربحث در...

یک منبع آگاه از افزایش بیست درصدی حقوق سربازان خبر داد.

به گزارش رصد روز،در فروردین ماه سال جاری، کمیسیون های زیادی برای افزایش حقوق این قشرها صورت گرفت اما باز هم زمان قطعی از افزایش حقوق به دست نرسید. افزایش حقوق یکی از موضوعات پربحث در اواخر سال ۱۴۰۰ بود ولی نتیجه قطعی از آن به دست نرسید. افزایش حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و افزایش حقوق سربازان همه در دستور کار دولت قرار گرفت. حتی در موردی نه تنها افزایش حقوق صورت نگرفت، بلکه معوقه بازنشستگان مجدد دیر پرداخت شد. خبرهای جدید از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

یک منبع آگاه  در خصوص آخرین وضعیت حقوق پرداختی به سربازان اظهار داشت: حقوق سربازان در حال حاضر ۲۰ درصد افزایش یافت و وعده مجلس شورای اسلامی که گفته بود ۱۰۰درصد قانون تامین خواهد شد به همراه کسر ۲۵ درصد سال گذشته، متاسفانه تأمین نشد.

منبع آگاه تصریح کرد: دولت هنوز تامین اعتبار کامل حقوق سربازان را در دست بررسی دارد ولی ممکن است در ماه‌های بعد اعتبار لازم تامین شود.

وی در پاسخ به دیگر پرسشی در این خصوص که در حقوق پرداختی فروردین ماه به سربازان چه مبلغی پرداخت شد، اعلام کرد: حقوق پرداختی بسته به وضعیت سربازان از درجه، محل خدمت و تاهل و … از سه تا هشت میلیون تومان متغیر بود.

منبع آگاه با بیان اینکه شواهد حاکی از پیگیری جدی افزایش حقوق سربازان از سوی مسوولان ستادکل نیروهای مسلح است اظهار امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان مجلس در صورت تامین اعتبار حداقل حقوق چهار میلیون و سیصد هزار تومان شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره زمان اعمال افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران توضیحاتی داد.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران ابلاغ و توسط بخش‌های خصوصی و دولتی هم اعمال شده است، البته شاید پرداخت نشده که از ماه‌های آینده پرداخت خواهد شد.

او گفت: برای اجرای شعار سال به تمامی همکارانمان تکلیف کردیم که حداقل رشد تولید در بخش‌های مختلف صندوق‌ها و در حوزه صنعت، نفت، گاز و پالایشگاه و تأمین دارو و سیمان حداقل ۱۵ درصد باشد و به نظر می‌رسد که با تحقق این افزایش‌ها، هزینه تولید تعدیل خواهد شد و امیدواریم که منجر به مهار تورم شود و به طور قطع با رشد تولید هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد.

همچنان واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد.

از امروز (بیست و هشتم فروردین) واریز بخش دوم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا آغاز شده است.

براین اساس، حروف بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان، تا روز ۳۱ فروردین براساس حروف الفبا واریز می‌شود. براساس اعلام سازمان، حقوق همکاران بازنشسته سازمان در آخرین روز فروردین واریز خواهد شد.

حقوق واریز شده به حساب بازنشستگان کارگری برابر با دریافتی اسفندماه است و این در حالیست که هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است؛ همچنین تا این لحظه هنوز خبری از ابلاغ افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی توسط مدیرعامل این سازمان نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص دلیل پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس رقم جدید در فروردین‌ماه توضیح داد.

علی دهقان کیا با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: طبق روال گذشته حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفباء آغاز می‌شود و تا پایان هر ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نخستین حقوق بازنشستگان این سازمان در سال جاری از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده است و این روند تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ماه افزایش یافته است یا خیر، گفت: بازنشستگان در فروردین‌ماه، همانند سال گذشته حقوق خود را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص چرایی عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار ادامه داد: باید ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان از سوی دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود و با توجه به اینکه تا پانزدهم‌ماه جاری همه جا تعطیل بود و تکلیف بازنشستگان سایر سطوح مشخص نبود به همین جهت سازمان تامین اجتماعی احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است و حقوق بازنشستگان بر اساس رقم سال گذشته پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه، حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت خواهد شد به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیران ۲۷ درصد و سایر سطوح ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش از اول فروردین‌ماه خواهد بود به‌طوری که مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی دلایل عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار را اعلام کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران دلایل عدم پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس رقم جدید در فروردین‌ماه را تشریح کرد.

علی دهقان کیا، با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: طبق روال گذشته حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفباء آغاز می‌‌شود و تا پایان هر ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نخستین حقوق بازنشستگان این سازمان در سال جاری از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده است و این روند تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ماه افزایش یافته است یا خیر، گفت: بازنشستگان در فروردین‌ماه، همانند سال گذشته حقوق خود را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص چرایی عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار ادامه داد: باید ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان توسط دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود و با توجه به اینکه تا پانزدهم‌ماه جاری همه جا تعطیل بود و تکلیف بازنشستگان سایر سطوح مشخص نبود به همین جهت سازمان تامین اجتماعی احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است و حقوق بازنشستگان بر اساس رقم سال گذشته پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه، حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت خواهد شد به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیران ۲۷ درصد و سایر سطوح ۲۱ درصد به اضافه ۲۵۰ تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش از اول فروردین‌ماه خواهد بود به‌طوری که مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط