افزایش رسمی قیمت قند، شکر و روغن از اول خرداد

قیمت شکر و قند از شنبه رسما گران می‌شود. دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: از شنبه هفته آینده قرار است محصولاتی همچون قند، شکر و روغن با قیمت جدید به دست بنکداران برسد.

به گزارش رصد روز، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش رسمی قیمت قند، شکر و روغن از ابتدای هفته آینده خبر داد. در دو روز گذشته قیمت شکر به طور غیر رسمی ۷۲ درصد گران شد. در راستای افزایش قیمت شکر قند هم گران شده است.

قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در فروشگاه‌های آنلاین ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود! یعنی قیمت شکر حدود ۱۲۰ درصد گران شده است. همچنین بسته ۹۰۰ گرمی قند شکسته هم با قیمت ۲۱ تا ۵۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در فروشگاه‌های آنلاین ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره چرایی افزایش قیمت شکر گفت: قیمت شکر اکنون پنج نرخ دارد. شکر با قیمت شش هزار و ۶۵۰ تومان مصرف صنعتی دارد و شکر با نرخ هشت هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده نهایی است. طبیعتا این چند نرخی بودن بر افزایش قیمت قند هم اثر می‌گذارد.

قاسمعلی حسنی اظهار کرد: قیمت شکر هر چقدر گران شده باشد قیمت قند نسبت به آن دو هزار تومان گران‌تر می‌شود. می‌گویند قیمت جدید اعمال شده است اما هنوز محصول با قیمت‌های جدید به دست بنکداران نرسیده است. آنچه گفته می‌شود قیمت شکر هم بیش از صد در صد گران شده است.

بسته ۹۰۰ گرمی قند شکسته هم با قیمت ۲۱ تا ۵۳ هزار تومان فروخته می‌شود

برخی شهروندان از کمبود روغن مایع در قفسه فروشگاه‌ها خبر می‌دهند. در این باره دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: کمبود روغن مایع نداریم و تنها روغن با نرخ مصوب در بازار کم است. متاسفانه در بازار گران فروشی باب شده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار